Introduceti adresa de email:

Sustinut de FeedBurner


450 de radare noi in 2010

elicopter_politiaTraficul rutier în scădere a dus la diminuarea cu peste 5 la sută a numărului de accidente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În primele zece luni din 2009 au fost înregistrate 8.763 de accidente, în urma cărora au murit 2.387 de persoane, cu 377 mai puţine decât în acelaşi interval de timp din anul trecut.

Şeful Direcţiei Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, comisarul-şef Lucian Diniţă, spune că numărul vehiculelor care au circulat anul acesta pe drumurile publice din România s-a redus sensibil.

„Criza economică a dus la scăderea accidentelor, în măsura în care oamenii au preferat să nu mai circule la fel de mult cu maşinile personale şi să aleagă unele cu o capacitate mai mare, cum ar fi microbuzele. Un alt exemplu: în loc să meargă cinci oameni cu cinci maşini, au ales să urce cinci într-una singură”, a explicat Lucian Diniţă.

Şeful Poliţiei Rutiere a subliniat însă că această teorie nu se aplică neapărat şi la numărul morţilor rezultaţi în urma accidentelor rutiere, deoarece „în urma unei coliziuni, cu două maşini în care sunt câte cinci persoane, în loc să fie două victime, pot fi zece”.

Reducerea traficului este confirmată şi de marii distribuitori de combustibil din România. Potrivit estimărilor acestora, vânzările la carburant au scăzut cu 7 până la 9% anul acesta, faţă de perioada similară a anului precedent.

Vine invazia radarelor

Poliţia estimează şi pentru anul viitor o scădere a numărului accidentelor rutiere, mai ales al celor produse din cauza vitezei, datorită unor măsuri suplimentare.

„Începând cu 15 ianuarie, în dotarea echipajelor de poliţie vor intra cele 450 de radare achiziţionate anul acesta. În plus se fac demersuri de implementarea cadrului legal pentru funcţionarea radarelor fixe”, a declarat şeful Direcţiei Poliţiei Rutiere Lucian Diniţă.

377 de vieţi „salvate”

Rapoartele Poliţiei Rutiere relevă faptul că, de la începutul acestui an, pe drumurile din România s-au înregistrat 8.763 de accidente rutiere grave, în urma cărora au murit 2.387 de oameni, iar alţi 7.800 au fost grav răniţi. Faţă de perioada similară a anului trecut s-au înregistrat cu 431 mai puţine accidente şi cu 377 mai puţini morţi. Viteza excesivă şi neadaptată la condiţiile de trafic rămâne principala cauză a producerii celor mai multe accidente, fiind urmată de indisciplina în trafic, experienţa scăzută şi teribilismul.

Cea mai vizibilă scădere a accidentelor s-a înregistrat în primele şase luni ale acestui an. Statisticile arată că, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, au fost cu aproximativ 6% mai puţine accidente şi cu 10,21% mai puţini morţi.

În scăderea numărului de accidente grave din România, un rol important l-au avut acţiunile susţinute ale Poliţiei Rutiere. Încă de la începutul acestui an, potrivit şefului DPR, s-a mers pe mobilizarea unui efectiv mărit de lucrători, în zonele cu risc maxim de accidente.

„Efectele s-au văzut imediat. Şoferii au început să se disciplineze, pentru că la vederea mai multor poliţişti în trafic a intervenit şi teama de sancţiuni. Astfel de acţiuni continuă acolo unde sunt semnale de creştere a accidentelor sau a numărului de încălcări ale legislaţiei rutiere. Anul acesta, pentru prima oară avem nouă zile, în care nu s-au înregistrat accidente mortale, faţă de anul trecut când în fiecare zi a murit cel puţin un om”, a spus Diniţă.

Cele mai periculoase şosele

În prima jumătate a acestui an au fost identificate trei tronsoane cu risc maxim:

  • DN 2 Bucureşti – Suceava;
  • DN 7 Bucureşti – Piteşti (drumul vechi prin Găeşti) – Vâlcea – Sibiu – Sebeş – Deva – Arad – Nădlac;
  • DN 1C Cluj – Satu Mare – Halmacu.

De asemenea, un grad ridicat de risc îl prezintă drumurile care duc spre litoral. Potenţial ridicat de accidente prezintă însă şi:

  • DN 1 Bucureşti – Braşov – Oradea,
  • DN 6 Bucureşti – Alexandria – Turnu Severin – Timişoara
  • DN 15 Cluj – Satu Mare.

(sursa:Ziarul Adevarul)


» Citeste si:

2 comentarii la 450 de radare noi in 2010

  • robb

    Vreti sa vedeti cit de performante sint “noile” radare ale politiei romane – beeIII construite de MPH? De fapt nu sint chiar asa de noi, modelul in cauza este aparut de prin 2000, prin anul 2003 introducind aceasta noua functie POP on (sau instant ON) si pe alt model de-al lor – Enforcer. Accesati linkul de mai jos si va veti convinge, articolul cu pricina este aparut in 2004:

    http://www.radartest.com/article.asp?articleid=9080

    Asadar orice detector mai nou cu functie de POP on (instant ON) o sa detecteze “noile” radare ale politiei romane in timp util.
    Este numai o psihoza creata de fatucile (vorba lui Mircea Badea) cu microfon in fata de pe la stiri alimentata de declaratiile de senzational (nedetectabile… ha ha) ale agentilor de politie intervievati.

    Si daca o sa va documentati mai temeinic o sa aflati probabil ca “noua” functie Pop ON cu care sint echipate radarele politiei nici nu este prea legala. In linkul de mai sus se face referire la legislatia americana de la acea vreme (2004), dar s-ar putea sa avem surpriza sa nu fie legale nici in romania lui 2010.

    Astept si parerea vostra si mai ales experientele avute dupa intalnirea cu ele in trafic. Multumesc.

  • Buna ziua!In data de 20.10.2011 am avut un accident ruetir soldat cu vatamare corporala.Am suferit un traumatism sternal ,neputinta de a respira si alte lovituri minore la nivelul mainilor si picioarelor.Nu am avut nevoie de mai mult de 3 ore de ingrijiri medicale.Urmatoarea etapa a fost prezentarea la politia ruetira unde am dat declaratii iar domnul in cauza a fost gasit vinovat de producerea accidentului.Astazi,26.10.2011 ne-am prezentat amandoi la centrul de medicina legala unde am platit recoltarea de sange si diagnosticul meu,apoi am mers inapoi la politia ruetira sa intrebam ce urmeaza sa facem unde am primit urmatorul raspuns: dosarul a fost trimis la parchet unde vinovatului i s-a intocmit dosar penal de vatamare corporala din culpa ,urmand a fi reevaluat de un procuror iar in functie de decizia acestuia va fi din nou trimis politiei.Intrebarea mea este urmatoarea:poate procurorul sa decida altceva decat politia?Vinovatia lui este certa ,a provocat accidentul intrand pe contrasens si depasind linia continua unde m-a lovit frontal(exista fotografii,schita accidentului etc).Mai precizez faptul ca noi nu dorim sa ajungem in instanta,eu din cate am inteles imi voi repara masina pe RCA-ul dansului.Acum intervine o alta intrebare legata de inspectorul de asigurare.CUm procedeaza ,in legatura cu stabilirea sumei cu care trebuie sa fiu despagubita,si in cazul in care sunt de acordd cu ea,cui va fi virata suma(personal,in contul meu,in contul service-ului cu care au contract)?Din punctul de vedere al asiguratorului conteaza faptul ca am fost vatamata?Precizez ca in declaratie m-am obligat sa nu am pretentii civile sau penale de la vinovat.Va multumesc anticipat pt raspuns !Este prima data cand patesc asa ceva in multi ani de cand conduc si nu cunosc procedurile astfel incat daca m-ati putea ajuta v-as fii foarte recunoscatoare pt ajutorO zi bunaBianca Bobescu

Comenteaza

 

 

 

Puteti folosi aceste tag-uri HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*