Introduceti adresa de email:

Sustinut de FeedBurner


77 km din autostrada Transilvania, 800 milioane euro?

autostrada turda gilauDirectorul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, Dorina Tiron, trebuie sa scoata, din „palarie”, cel putin 800 milioane de euro pentru ca firma americana Bechtel sa construiasca, anul viitor, la 77 km din autostrada Transilvania. Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, incheie anul acesta cu datorii de cel putin 120 milioane de euro fata de Bechtel pentru lucrari certificate, mai mult cu 50 milioane de euro fata de sfårsitul anului trecut, in mandatul fostului ministru al transporturilor Ludovic Orban.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a “tocat”, in cinci ani, aproximativ 2 miliarde de euro pentru autostrada Brasov-Bors. “Anul viitor, numai 12 km din autostrada Transilvania se vor da in folosinta. Pentru cei 12 km de autostrada, Compania de Autostrazi trebuie sa plateasca cel putin 175 milioane de euro. Exista si o datorie de circa 120 milioane de euro, facturi neplatite de Compania de Autostrazi pentru lucrarile la cei 42 km de autostrada, pentru octombrie, noiembrie si pentru luna in curs. Aceasta datorie este mai mare decat cea de la sfarsitul anului trecut. In decembrie 2009 au existat datorii de circa 70 milioane de euro pentru lucrari certificate. Tot in decembrie 2009, compania Bechtel a mai solicitat 80 milioane de euro pentru lucrari necertificate. Anul viitor, cu plata acestor lucrari se depaseste costul prevazut in contract de 2,25 milioane de euro pentru autostrada Transilvania”, ne-au declarat surse azivate.
Bechtel nu a construit nici 100 km din autostrada Transilvania si a ajuns la pretul intreg din contract, stabilit initial pentru 415 km de autostrada. “Jumatate din autostrada Transilvania, respectiv Targu Mures-Bors, se va construi cu 4 sau 5 miliarde de euro. Cealalta jumatate, respectiv tronsonul Targu Mures-Brasov, se va construi in concesiune”, ne-au mai declarat sursele.
Conform contractului dintre Compania de Autostrazi si americanii de la Bechtel, romanii a fi trebuit sa circule, din 28 februarie 2010, pe aproape 120 km din autostrada Transilvania, respectiv tronsoanele 2B Campia Turzii-Gilau, in lungime de 54 km si 3 C Suplacu de Barcau – Bors in lungime de 64 km. “In tronsonul 3C Suplacu de Barcau-Bors lucrarile sunt realizate in proportie de 30%. Compania de Autostrazi a cheltuit aproximativ 300 milioane de euro pentru tronsonul de autostrada Suplacu de Barcau–Bors. Doar lucrarile au costat intre 250 si 280 milioane de euro. Este nevoie de circa 500 milioane de euro pentru finalizarea celor 64 km din tronsonul Suplacu de Barcau-Bors“, ne-au spus sursele citate.
Costul tronsonului de autostrada Suplacu de Barcau-Bors depinde de lucrarile de captare si decontaminare a unui campul petrolifer din zona. “Acest tronson se intersecteaza cu un camp petrolifer. Aliniamentul autostrazii se afla pe o distanta de circa 1,3 km din campul petrolifer. Nu s-au alocat fondurile necesare mutarii sondelor de pe campul petrolifer. Aceste lucrari vor costa intre 70 si 80 milioane de euro. Probabil, in 2011 vom circula pe cei 64 km de autostrada”, ne-au mai explicat sursele.

Berceanu se lauda ca va construi in 2010 inca 42 km din autostrada Transilvania
In prima zi din aceasta luna, Guvernul si Ministerul Transporturilor s-au grabit sa taie panglica la 42 km din autostrada Transilvania, nefinalizati.
Inaintea inaugurarii tronsonului electoral, ministrul transporturilor Radu Berceanu preciza ca cei de la Bechtel pot construi, anul viitor, inca 42 km de autostada.
La numai doua zile dupa taierea panglicii pentru cei 42 km de autostrada, care pe unele locuri nu au gard de protectie, s-a produs un accident din cauza unei oi. Tot la cateva zile de la inaugurarea tronsonului de autostrada Turda-Gilau, un camion a circulat pe contrasens in lipsa marcajelor rutiere.

(sursa:Gardianul)


» Citeste si:

Comenteaza

 

 

 

Puteti folosi aceste tag-uri HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*