Introduceti adresa de email:

Sustinut de FeedBurner


9 din 10 soferi isi recupereaza permisul in instanta

Noua din zece soferi care a ramas fara carnet in urma sanctiunilor reusesc sa isi ia inapoi permisul in instanta, a declarat seful Politiei Rutiere, Lucian Dinita.

Dupa ce anul trecut, Curtea Constitutionala a decis ca introducerea plangerii impotriva unui proces verbal de constatare a contravetiei atrage dupa sine suspendarea aplicarii ei, soferii au inceput sa foloseasca aceasta prevedere pentru a-si lua permisul inapoi, informeaza Realitatea TV.

Atunci cand soferul face plangere, politia este obligata sa restituie permisul de conducere pana la solutionarea cauzei de catre instanta.

O treime dintre contestaţiile din 2007 împotriva măsurilor Poliţiei Rutiere au avut câştig de cauză în instanţă, multe vizând aparatele radar, însă, potrivit IGPR, cazurile pierdute la judecători reprezintă doar 0,36% din totalul proceselor verbale de contravenţie emise de agenţii de circulaţie.

Potrivit statisticii remise de Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR) la cererea Agenţiei NewsIn, anul trecut, agenţii de circulaţie din întreaga ţară au încheiat 3.140.221 procese-verbale de contravenţie pentru abateri constatate în trafic.

Astfel, 50.243 dintre acestea, adică un procent de 1,6%, au fost contestate în instanţă. Conform IGPR, 30% dintre contestaţiile formulate de cei consideraţi contravenienţi au fost soluţionate favorabil acestora, ceea ce înseamnă că 0,36 % din numărul total de contravenienţi au avut câştig de cauză în instanţă.

Altfel spus, anul trecut, 11.397 de şoferi au reuşit, în instanţă să demonstreze că măsura aplicată împotriva lor nu a fost cea potrivită.

Statistica Inspectoratului General al Poliţiei Române mai arată că 994.903 dintre cele 3.140.221 de contravenţii aplicate în anul 2007 privesc nerespectarea regimului legal de viteză şi, potrivit unor surse poliţieneşti, cele mai multe contestaţii au fost formulate împotriva aparatelor radar.

Motivele invocate de contestatari nu sunt numeroase, în plângeri fiind invocate ori modalităţile în care a fost întocmit procesul verbal de constatare, ori elemente care ţin de omologarea aparatelor radar, verificările periodice amplasarea acestuia etc. Cele mai multe contestaţii, de asemenea, sunt formulate pentru a amâna intrarea în vigoare a măsurii de suspendare a dreptului de a conduce pe drumurile publice şi, în mod curios, instanţele de judecată apreciază diferit cazuri identice.

În ceea ce priveşte funcţionarea sistemelor de supraveghere a traficului rutier şi de determinare a vitezei autovehiculelor Inspectoratul General al Poliţiei Române precizează că echipamentele de supraveghere a traficului rutier şi măsurare a vitezei de deplasare a autovehiculelor de tip Autovision Compact Python II, aflate în dotarea Poliţiei Rutiere, au primit Aprobarea de model, în anul 2001, de la Biroul Român de Metrologie Legală

Din descrierea produsului, mai precizează IGPR, rezultă că echipamentul funcţionează pe baza efectului Doppler, poate măsura viteza de deplasare a autovehiculelor atât în regim staţionar, cât şi în regim de patrulare, prin intermediul antenei de emisie recepţie şi a unui modul de prelucrare a semnalului şi afişare a rezultatului, în ambele sensuri de mers, impunându-se doar programarea aparatului prin selectarea sensului pe care urmează a se efectua măsurarea. Atât viteza autovehiculului pe care este montat echipamentul radar, cât şi a autovehiculului ţintă sunt prelucrate automat.

“Anual, echipamentele sunt verificate metrologic de către Biroul Român de Metrologie Legală, unde sunt supuse procedurilor stabilite de Norma de metrologie legală NML 021-05/23.11.2005 – Aparate pentru măsurarea vitezei de circulaţie a autovehiculelor (cinemometre) eliberându-se un buletin de verificare metrologică pentru fiecare sistem în parte. Buletinele metrologice însoţesc aparatele radar şi se află la utilizatorul final al acestora. În aceste condiţii, echipamentele de supraveghere a traficului rutier şi măsurare a vitezei de deplasare a autovehiculelor, aflate în dotarea Poliţiei Rutiere, corespund din punct de vedere metrologic atât pentru măsurarea vitezei în regim staţionar, cât şi în regim de patrulare a autovehiculului pe care sunt instalate”, subliniază IGPR.

Precizările IGPR vin în contextul în care Judecătoria Ialomiţa a admis, pe 23 mai 200,8 plângerea bucureşteanului Adrian Dinu împotriva unui proces verbal al Inspectoratului Judeţean de Poliţie Ialomiţa din februarie prin care acesta a fost amendat.

În motivarea hotărârii care a rămas definitivă, instanţa a reţinut că organul constatator a depus buletinul de verificare meteorologică al unui radar de tip Phyton II, care însă era omologat de Biroul de Metrologie Legală numai pentru modul staţionar, a stabilit instanţa. Mai exact, bucureşteanul Dinu a fost amendat în baza constatărilor unui radar care nu era omologat să acţioneze în mişcare.

(sursa: realitatea.net)


» Citeste si:

Comenteaza

 

 

 

Puteti folosi aceste tag-uri HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*