Introduceti adresa de email:

Sustinut de FeedBurner


Anvelopele de iarna, obligatorii din 2011

Ordonanta privind obligativitatea anvelopelor de iarna va intra in vigoare de anul viitor. Astfel, in iarna 2011-2012 anvelopele de iarna vor deveni obligatorii.

Este posibil ca masura sa nu se aplice in interiorul oraselor si municipiilor, relateaza Antena 3. Anul acesta se vor aplica sanctiuni potrivit Codului Rutier in vigoare.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat joi ca participantii la trafic vor fi controlati daca si-au montat cauciucuri de iarna incepand din 1 noiembrie 2011, data de la care, cei care vor fi prinsi in neregula vor primi amenzi situate intre 400-2.000 de lei.

“Principalul scop al ordonantei pe care am emis-o privind obligativitatea cauciucurilor de iarna a fost securitatea pe drumurile publice. Reprezentantii transportatorilor au orecizat ca pe perioada iernii nu vor iesi pe drumuri daca nu sunt dotati corespunzator Ordonanta nu a fost retrasa de pe site, dar ea va fi amendata si va merge in continuare spre adoptare”, a spus Boagiu, potrivit NewsIn.


Inca de cand a fost anuntat proiectul de ordonanta de urgenta care prevede ca proprietarii de autovehicule sa fie obligati sa echipeze masinile cu anvelope de iarna pentru perioada 1 noiembrie-31 martie, soferii au intrat in panica si au mers la vulcanizari pentru a schimba cauciucurile.

De asemenea, autovehiculele ar trebui sa aiba montate pe roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate, cand circula pe drumuri acoperite cu gheata si polei.

Deoarece producatorii locali nu fac fata cererii in crestere, multe anvelope vor fi, probabil, cumparate la mana a doua sau de pe piata externa. Unii specialisti ca acest lucru ar reprezenta un pericol pe strazi, deoarece cauciucurile luate la mana a doua sunt deja tocite si nu reprezinta un ajutor pentru soferi, ci mai degraba un pericol.

Legea cauciucurilor de iarna i-a incaierat pe oficialii de la Transporturi

Initiatorul proiectului de lege privind cauciucurile ar fi Sorin Sirbu, directorul Directiei Transport Rutier din cadrul Ministerului Transporturilor, care si-ar fi asumat in intregime redactarea proiectului, au declarat, pentru Ziare.com, surse apropiate de minister.

(sursa:ziare.com)


» Citeste si:

7 comentarii la Anvelopele de iarna, obligatorii din 2011

  • nicolae

    …santem in 15 ian.2011 , cant temp. sant de +16 grade celsius in tara ,zapada si gheata s-a topit de o saptamana ,desi a durat doar doua sapt.urmeaza ploi .CE FACEM CU INCALTAREA MASINILOR CU ,CAUCIUCURI DE IARNA ??? CE DECIZIE IDIOATA LUATA DE CINE ???
    CAUCIUCURI DE VREME PLOIOASA S-AU INVENTAT??? iata o idee pentru firmele voaste ale HOTILOR care sug sangele poporului .
    Ultima este cea cu CERTIF. ENERGETICE LA LOCUINTE, dupa cea cu asigurari de orice fel ,fara a beneficia de despagubiri .
    Afaceri de inselaciune si prostime apopulatiei, si locuri de munca pentru ,smecheri din apropierea guvernantilor ,parlamentarilor care initiaza si aproba imediat astfel de legi. De unde mai poare romanul de rand s-a suporte acestea cand nu mai are serviciu ???
    Comunicati o statistica a perioadei 01 nov- 15 ian . a ac. ierni ,din care s-a reiasa accidentele auto cauzate din lipsa cauc. de iarna ,in comparatie cu alte cauze .
    UN GAND PIOS AZI 15 IAN 2011 PENTRU MARELE EMINESCU LA 161 DE ANI DE LA NASTEREA SA .

  • vasile

    legea obliga si face referire clar la cauciucuri de iarna sau sunt bune si cele all season ???

  • Gabriel Express

    intreb si eu inca o data daca cele all seasons le pot inlocui pe cele de iarna 😀 ?!?!?

  • pamax

    Dupa cum am invatat la facultate Specializarea – AR Denumirea de”amvelopa de vara sau de iarna”sunt numai denumiri comerciale ,de fapt ele se numesc 1> Anvelope de strada care inseamna ca respectiva anvelopa este proiectata pentru a rula pe suprafete dure -asfalt, beton etc.respectiv 2>Anvelope cu profil special M+S -Mud+Snow
    ( noroi si zapada)asta inseamna ca indirerent de anotimp cand impune situatia se circula cu aceste anvelope chiar daca este vara si circulam pe un drum accidentat dupa o ploaie torentiala avem nevoie de M+S .Despre calitatea si cpmpozitia anvelopelor se poate discuta foarte mult dar nimeni nu argumenteaza CONCRET !! Calitatea unei anvelope depinde in primul rand de structura carcasei (Radiala 90* Diagonala38-45* sau Ramforsata) si calitatea brecherului.Aceste doua elemente au importanta majora iar desenul benzii de rulare hotaraste daca este vorba de o anvelopa de strada sau de una cu profil special M+S. Restul sunt aberatii si au scop comercial!!!!!!!!!

    Citeste mai mult: http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_26328/Ce-prevede-de-fapt-Legea-privind-cauciucurile-de-iarna-De-cand-sunt-obligatorii-anvelopele-pentru-sezonul-rece.html#ixzz1aaUEAObl

  • salut vand suport jante auto pret 40 roni 0722346229 livrare personala in buc

Comenteaza

 

 

 

Puteti folosi aceste tag-uri HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

!