Introduceti adresa de email:

Sustinut de FeedBurner


Aproape 70% dintre maşinile oprite în trafic de RAR anul acesta prezentau nereguli

Inspectorii Registrului Auto Român (RAR) au verificat, de la începutul anului, peste 66.000 de vehicule aflate în trafic şi au constatat nereguli tehnice sau legate de acte la 67% dintre maşini, majoritatea nerespectând standardele de securitate rutieră, potrivit datelor RAR furnizate MEDIAFAX.
În perioada 1 ianuarie – 16 octombrie, RAR a controlat în trafic 66.127 de vehicule, la nivelul întregii ţări.
Aproape 3.500 de maşini avea defecţiuni cu pericol iminent de accident, iar 9.000 de unităţi depăşeau normele de poluare.
Jumătate dintre cele 41.000 de vehicule cu probleme nu respectau standardele de securitate, având defecţiuni la dispozitivele de iluminare şi semnalizare, dotări lipsă sau şasiuri ori pneuri neconforme.
Inspectorii au mai constatat nereguli privind inspecţia tehnică periodică, documentele fiind expirate sau falsificate, modificări neomologate sau aplicarea de folii sau tratamente pe parbriz şi geamuri laterale.
RAR opreşte în trafic maşinile care prezintă indicii că ar avea defecţiuni care să afecteze siguranţa traficului. Rezultatele controalelor nu reflectă, astfel, starea generală a parcului auto.
RAR: Am propus ca “rablele” să fie testate anual, dar ministerele nu răspund
Registrul Auto Român (RAR) face controale exigente, chiar mai dese în 2008, şi a propus ca maşinile mai vechi de 7 ani să fie testate anual, însă ministerele Finanţelor, Transporturilor şi Mediului nu au răspuns acestei iniţiative, arată Registrul, ca reacţie la declaraţiile premierului Tăriceanu.
Premierul a afirmat, luni seara, că va solicita ministrului Transporturilor să verifice, prin “supracontroale”, dacă la RAR sunt respectate condiţiile de verificare tehnică a maşinilor second-hand, arătând că există numeroase informaţii conform cărora maşini care nu corespund din punct de vedere tehnic primesc viza RAR.
“Controalele noastre sunt exigente şi, mai mult, în 2008 am făcut mai multe verificări în trafic ale maşinilor decât în alţi ani. De asemenea, noi am înaintat acum o lună o propunere către Ministerul Transporturilor, Ministerul Economiei şi Finanţelor şi Ministerul Mediului, care prevede ca maşinile mai vechi de şapte ani să fie verificare anual din punct de vedere al noxelor, însă nu am primit niciun răspuns”, a declarat, marţi, agenţiei MEDIAFAX, purtătorul de cuvânt al Registrului, Lorena Stroe.
Ea a adăugat că nu RAR este de vină pentru importurile masive de maşini second-hand foarte vechi.
“Nu este vina noastră că sunt importate atâtea rable. Nu RAR a făcut taxa (de mediu – n.r.) aşa cum este ea acum”, a afirmat Stroe.
Din datele RAR reiese că peste 60% dintre vehiculele verificate în trafic în luna octombrie au fost neconforme cu securitatea rutieră, având defecţiuni la sistemele de direcţie şi frânare.
Pe de altă parte, numărul de autovehicule mai vechi de zece ani provenite din import şi avizate de RAR a crescut de cinci ori după intrarea în vigoare a noii taxe auto, la 1 iulie, de la 14.500 de unităţi în primele şase luni la 74.000 de unităţi în intervalul iulie-octombrie.
Premierul Călin Popescu Tăriceanu a anunţat, luni seară, că Guvernul va suspenda pe o perioadă de 3-6 luni taxa de poluare auto percepută la achiziţia de vehicule noi, pentru a limita importurile de maşini vechi, argumentând că acestea “omoară” industria auto naţională.

Inspectorii Registrului Auto Român (RAR) au verificat, de la începutul anului, peste 66.000 de vehicule aflate în trafic şi au constatat nereguli tehnice sau legate de acte la 67% dintre maşini, majoritatea nerespectând standardele de securitate rutieră, potrivit datelor RAR furnizate pentru MEDIAFAX.

În perioada 1 ianuarie – 16 octombrie, RAR a controlat în trafic 66.127 de vehicule, la nivelul întregii ţări.

Aproape 3.500 de maşini aveau defecţiuni cu pericol iminent de accident, iar 9.000 de unităţi depăşeau normele de poluare.

Jumătate dintre cele 41.000 de vehicule cu probleme nu respectau standardele de securitate, având defecţiuni la dispozitivele de iluminare şi semnalizare, dotări lipsă sau şasiuri ori pneuri neconforme.

Inspectorii au mai constatat nereguli privind inspecţia tehnică periodică, documentele fiind expirate sau falsificate, modificări neomologate sau aplicarea de folii sau tratamente pe parbriz şi geamuri laterale.

RAR opreşte în trafic maşinile care prezintă indicii că ar avea defecţiuni care să afecteze siguranţa traficului. Rezultatele controalelor nu reflectă, astfel, starea generală a parcului auto.

RAR: Am propus ca “rablele” să fie testate anual, dar ministerele nu răspund

Registrul Auto Român (RAR) face controale exigente, chiar mai dese în 2008, şi a propus ca maşinile mai vechi de 7 ani să fie testate anual, însă ministerele Finanţelor, Transporturilor şi Mediului nu au răspuns acestei iniţiative, arată Registrul, ca reacţie la declaraţiile premierului Tăriceanu.

Premierul a afirmat, luni seara, că va solicita ministrului Transporturilor să verifice, prin “supracontroale”, dacă la RAR sunt respectate condiţiile de verificare tehnică a maşinilor second-hand, arătând că există numeroase informaţii conform cărora maşini care nu corespund din punct de vedere tehnic primesc viza RAR.

“Controalele noastre sunt exigente şi, mai mult, în 2008 am făcut mai multe verificări în trafic ale maşinilor decât în alţi ani. De asemenea, noi am înaintat acum o lună o propunere către Ministerul Transporturilor, Ministerul Economiei şi Finanţelor şi Ministerul Mediului, care prevede ca maşinile mai vechi de şapte ani să fie verificare anual din punct de vedere al noxelor, însă nu am primit niciun răspuns”, a declarat, marţi, agenţiei MEDIAFAX, purtătorul de cuvânt al Registrului, Lorena Stroe.

Ea a adăugat că nu RAR este de vină pentru importurile masive de maşini second-hand foarte vechi.

“Nu este vina noastră că sunt importate atâtea rable. Nu RAR a făcut taxa (de mediu – n.r.) aşa cum este ea acum”, a afirmat Stroe.

Din datele RAR reiese că peste 60% dintre vehiculele verificate în trafic în luna octombrie au fost neconforme cu securitatea rutieră, având defecţiuni la sistemele de direcţie şi frânare.

Pe de altă parte, numărul de autovehicule mai vechi de zece ani provenite din import şi avizate de RAR a crescut de cinci ori după intrarea în vigoare a noii taxe auto, la 1 iulie, de la 14.500 de unităţi în primele şase luni la 74.000 de unităţi în intervalul iulie-octombrie.

Premierul Călin Popescu Tăriceanu a anunţat, luni seară, că Guvernul va suspenda pe o perioadă de 3-6 luni taxa de poluare auto percepută la achiziţia de vehicule noi, pentru a limita importurile de maşini vechi, argumentând că acestea “omoară” industria auto naţională.

(sursa:mediafax.ro)


» Citeste si:

1 comentariu la Aproape 70% dintre maşinile oprite în trafic de RAR anul acesta prezentau nereguli

  • JORDAN

    1.Nu poti obliga un popor intreg sa circule cu Logan si Sandero
    2.Nu poti ingradi dreptul unui cetatean de a-si achizitiona un bun de larg consum prin legi prohibitive neconforme normelor europene la care visam sa accedem
    3.O masina noua rulata minim 6 luni preponderent urban,nu va trece testul de noxe.
    4.Accederea la credite ,conditiile de creditare (la care se adauga dobanzile percepute de banci) sunt intangibile pentru o mare parte a cetatenilor tarii,deci pentru asigurarea mobilitatii trebuie sa se apeleze la varianta achizitionarii de autoturisme SH mai ieftine.

Comenteaza

 

 

 

Puteti folosi aceste tag-uri HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*