Introduceti adresa de email:

Sustinut de FeedBurner


Bechtel mai are 7 kilometri de asfaltat din tronsonul Turda-Gilau

autostrada turda gilauCompania Bechtel a asfaltat 35 de kilometri din cei 42 din tronsonul Turda-Gilau al Autostrazii Transilvania, iar in prezent se lucreaza la parapeti, pentru finalizarea lucrarilor la 1 decembrie, a declarat luni directorul general al CNADNR, Dorina Tiron.

“Bechtel spune ca cei 42 de kilometri de autrostrada vor fi finalizati pana la sfarsitul lunii noiembrie. A fost pus asfaltul pana la uzura pe 35 de kilometri. Constructorul promite ca cei 7 kilometri care au mai ramas de asfaltat din cei 42 sa fie finalizati pana la 1 decembrie”, a precizat directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Dorina Tiron.
Reprezentantul companiei a mentionat ca CNADNR mai are de platit catre Bechtel facturile aferente lunii septembrie in valoare de aproximativ 42 milioane euro, dupa care urmeaza si cele pentru octombrie. “Speram sa avem bani asa cum ni s-a promis, ca sa nu inregistram datorii”, a spus Tiron.
In legatura cu decontaminarea zonei infestate cu substante periculoase (de la kilometrul 10 din tronsonul Campia Turzii-Gilau), Dorina Tiron a explicat ca o prima operatiune a fost incheiata. Astfel, a fost scos pamantul si depozitat la un amplasament intermediar aflat la 6 kilometri de autostrada.
“Am primit de la Agentia Mediului o adresa prin care ni s-a comunicat ca decontaminarea a fost efectuata, iar probele de laborator arata ca procentul contaminarii este mic. Urmeaza faza a doua, si anume decontaminarea propriu-zisa. Termenul pentru aceasta operatiune este de un an, dar acest lucru nu afecteaza lucrarile la autostrada”, a adaugat directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri.
Directorul de proiect al autostrazii din cadrul CNADNR, Radu Gaspar, declara in iulie, pentru NewsIn, ca CNADNR a atribuit contractul in valoare de 16,2 mil. euro pentru decontaminarea solului zonei din tronsonului Campia Turzii-Gilau al Autostrazii Transilvania unui consortiu format din cinci firme: Eurocostruct, Transilvania Impact, Uni Reclyng, Setcar si Minesa. Aproximativ 50.000 de tone de sol a fost contaminat, de la kilometrul 10 din tronsonul Campia Turzii-Gilau. In zona contaminata a functionat un depozit de substante chimice periculoase al Uzinelor Chimice Turda.
Constructorul proiectului anunta in 28 septembrie ca tronsonul Turda-Gilau al Autostrazii Transilvania, planificat pentru a fi inaugurat la 1 decembrie, este finalizat in proportie de 81%, precizand ca lucrarile sunt in grafic cu angajamentele asumate in Protocolul semnat cu Ministerul Transportului si CNADNR la inceputul anului.
Proiectul Autostrada Transilvania este cel mai mare proiect de infrastructura din Europa. Cu o lungime de 415 km, pe patru benzi, autostrada porneste din centrul Romaniei, de la nord-vest de Brasov, ajungand la granita cu Ungaria langa Oradea, in campia Crisanei. Autostrada va lega orase precum Brasov, Fagaras, Sighisoara, Targu Mures, Cluj-Napoca, Zalau si Oradea.
Autostrada are 58 pasaje rutiere, 94 pasarele peste autostrada si 16 noduri rutiere. Beneficiarul acestui proiect de infrastructura este Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Autostrada este construita de catre compania americana Bechtel International, Inc. impreuna cu partenerul sau din regiune, compania Enka Insaat ve Sanayi A.S din Turcia.

“Bechtel spune ca cei 42 de kilometri de autrostrada vor fi finalizati pana la sfarsitul lunii noiembrie. A fost pus asfaltul pana la uzura pe 35 de kilometri. Constructorul promite ca cei 7 kilometri care au mai ramas de asfaltat din cei 42 sa fie finalizati pana la 1 decembrie”, a precizat directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Dorina Tiron.

Reprezentantul companiei a mentionat ca CNADNR mai are de platit catre Bechtel facturile aferente lunii septembrie in valoare de aproximativ 42 milioane euro, dupa care urmeaza si cele pentru octombrie. “Speram sa avem bani asa cum ni s-a promis, ca sa nu inregistram datorii”, a spus Tiron.

In legatura cu decontaminarea zonei infestate cu substante periculoase (de la kilometrul 10 din tronsonul Campia Turzii-Gilau), Dorina Tiron a explicat ca o prima operatiune a fost incheiata. Astfel, a fost scos pamantul si depozitat la un amplasament intermediar aflat la 6 kilometri de autostrada.

“Am primit de la Agentia Mediului o adresa prin care ni s-a comunicat ca decontaminarea a fost efectuata, iar probele de laborator arata ca procentul contaminarii este mic. Urmeaza faza a doua, si anume decontaminarea propriu-zisa. Termenul pentru aceasta operatiune este de un an, dar acest lucru nu afecteaza lucrarile la autostrada”, a adaugat directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri.

Directorul de proiect al autostrazii din cadrul CNADNR, Radu Gaspar, declara in iulie, pentru NewsIn, ca CNADNR a atribuit contractul in valoare de 16,2 mil. euro pentru decontaminarea solului zonei din tronsonului Campia Turzii-Gilau al Autostrazii Transilvania unui consortiu format din cinci firme: Eurocostruct, Transilvania Impact, Uni Reclyng, Setcar si Minesa. Aproximativ 50.000 de tone de sol a fost contaminat, de la kilometrul 10 din tronsonul Campia Turzii-Gilau. In zona contaminata a functionat un depozit de substante chimice periculoase al Uzinelor Chimice Turda.

Constructorul proiectului anunta in 28 septembrie ca tronsonul Turda-Gilau al Autostrazii Transilvania, planificat pentru a fi inaugurat la 1 decembrie, este finalizat in proportie de 81%, precizand ca lucrarile sunt in grafic cu angajamentele asumate in Protocolul semnat cu Ministerul Transportului si CNADNR la inceputul anului.

Proiectul Autostrada Transilvania este cel mai mare proiect de infrastructura din Europa. Cu o lungime de 415 km, pe patru benzi, autostrada porneste din centrul Romaniei, de la nord-vest de Brasov, ajungand la granita cu Ungaria langa Oradea, in campia Crisanei. Autostrada va lega orase precum Brasov, Fagaras, Sighisoara, Targu Mures, Cluj-Napoca, Zalau si Oradea.

Autostrada are 58 pasaje rutiere, 94 pasarele peste autostrada si 16 noduri rutiere. Beneficiarul acestui proiect de infrastructura este Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Autostrada este construita de catre compania americana Bechtel International, Inc. impreuna cu partenerul sau din regiune, compania Enka Insaat ve Sanayi A.S din Turcia.

(sursa:ziare.com)


» Citeste si:

Comenteaza

 

 

 

Puteti folosi aceste tag-uri HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*