Introduceti adresa de email:

Sustinut de FeedBurner


Ce se mai intampla cu taxa auto?

Taxa auto, o alaturare de termeni ce a dat multa bataie de cap romanilor, ce a tinut cu sufletul la gura samsarii care aduceau din strainatate masini la preturi atractive, ce a adus inca o nedreptate in randul conationalilor nostri, nu aduce nicio schimbare in bine.
Aruncand o privire in urma cu aproape trei ani, mai exact in ianuarie 2007,  aflam ca atunci a intrat in vigoare taxa pentru prima inmatriculare a autovehiculelor din Romania. Romanii plateau Statului 15% din valoarea totala a masinii nou-achizitionate, fie ca era vorba de automobile noi sau second-hand, luate pe persoana fizica sau pe firma.
Tot in aceasta luna, comisarii europeni demareaza o ancheta impotriva Guvernului Romaniei pentru ca taxau ilegal cu pana la 8.000 de euro masinile aduse din Europa. In ciuda acestor demersuri, prim-ministrul de atunci, Tariceanu, declara ca nu va renunta la taxa de prima inmatriculare. Motivatia? “Protejam mediul inconjurator si pastram zeci de mii de locuri de munca din industria auto.”
In acelasi an, insa la cateva luni distanta, Comisia Europeana cere in mod oficial Romaniei sa renunte la taxa, in termen de doua luni.
In ianuarie 2008, Guvernul aducea la cunostinta romanilor ca prima taxa de inmatriculare va suferi modificari, scazand proportional cu vechimea masinilor. Apoi autoritatile gasesc formula magica, pregatita pentru a inchide gura Comisiei Europene.
Asadar, inmatricularea masinilor noi devine mai scumpa, importul masinilor non-euro din afara este incurajat. Romania devine raiul samsarilor, romanii aleg in numar din ce in ce mai mare masini la mana a doua. Totul lapte si miere.
Insa stim cu totii sa “fericirea” este o chestiune de moment, motiv pentru care in iulie 2008 Guvernul decide sa tina cont de doua noi elemente: CO2 si noxele. Astfel introduce taxa de mediu.
Urmeaza eliminarea taxei de poluare si a cele vechi de prima inmatriculare prin adoptarea OUG 50/2008. In noiembrie 2008 Guvernul decide ca taxa de poluare auto, perceputa la achizitia masinilor noi, sa fie suspendata pana la 31 decembrie 2009 pentru a limita importurile de masini vechi.
Odata cu pregatirile de Craciun si Guvernul pregateste populatiei o surpriza de mari proportii si decide triplarea taxei de poluare auto la achizitionarea masinilor second hand din strainatate, motivand incurajarea industriei auto, afectata de recesiunea mondiala.
Romanii, inventivi prin definitie, au gasit o portita de scapare. S-au dus frumusel in Bulgaria si si-au inmatriculat masinile. La aflarea acestor fapte, Ministrul Mediului, Nemirschi, a declarat ca va gasi o solutia pentru a taxa aceste practici care “il pot omori”.
Dupa aceste declaratii, in presa a aparut informatia conform careia taxa de poluare va fi inlocuita de un impozit incepand din 2010. Un lucru era clar in urma cu cateva luni: poluatorul plateste. Ce s-a intamplat insa pe parcurs, unde s-au pierdut aceste declaratii si planuri de viitor, ramane un mister.
Chiar credeati ca taxa de o suta de milioane de lei vechi perceputa la inmatricularea pe Romania in cazul unui autovehicul Euro 3 si motor de 2000 cmc va disparea prin minune? Nici vorba.
Ba mai mult: La aproape un an de la triplarea taxei de prima inmatriculare, lucrurile nu s-au schimbat prea mult. In schimb, se pare ca autoritatile au reintrodus taxa auto pentru masinile Euro 4 sub 2000 cmc, incepand cu 2010.
Asadar, toti cei care isi vor cumpara anul viitor un automobil Euro 4 sub 2000 cmc vor achita taxa la inmatricularea acestuia. Valoarea taxei pentru un autoturim nou de 1400 cmc s-ar putea ridica la 420 euro, in timp ce pentru unul de 1.600 cmc – la 480 euro.

taxa mediuTaxa auto, o alaturare de termeni ce a dat multa bataie de cap romanilor, ce a tinut cu sufletul la gura samsarii care aduceau din strainatate masini la preturi atractive, ce a adus inca o nedreptate in randul conationalilor nostri, nu aduce nicio schimbare in bine.

Aruncand o privire in urma cu aproape trei ani, mai exact in ianuarie 2007,  aflam ca atunci a intrat in vigoare taxa pentru prima inmatriculare a autovehiculelor din Romania. Romanii plateau Statului 15% din valoarea totala a masinii nou-achizitionate, fie ca era vorba de automobile noi sau second-hand, luate pe persoana fizica sau pe firma.

Tot in aceasta luna, comisarii europeni demareaza o ancheta impotriva Guvernului Romaniei pentru ca taxau ilegal cu pana la 8.000 de euro masinile aduse din Europa. In ciuda acestor demersuri, prim-ministrul de atunci, Tariceanu, declara ca nu va renunta la taxa de prima inmatriculare. Motivatia? “Protejam mediul inconjurator si pastram zeci de mii de locuri de munca din industria auto.”

In acelasi an, insa la cateva luni distanta, Comisia Europeana cere in mod oficial Romaniei sa renunte la taxa, in termen de doua luni.

In ianuarie 2008, Guvernul aducea la cunostinta romanilor ca prima taxa de inmatriculare va suferi modificari, scazand proportional cu vechimea masinilor. Apoi autoritatile gasesc formula magica, pregatita pentru a inchide gura Comisiei Europene.

Asadar, inmatricularea masinilor noi devine mai scumpa, importul masinilor non-euro din afara este incurajat. Romania devine raiul samsarilor, romanii aleg in numar din ce in ce mai mare masini la mana a doua. Totul lapte si miere.

Insa stim cu totii sa “fericirea” este o chestiune de moment, motiv pentru care in iulie 2008 Guvernul decide sa tina cont de doua noi elemente: CO2 si noxele. Astfel introduce taxa de mediu.

Urmeaza eliminarea taxei de poluare si a cele vechi de prima inmatriculare prin adoptarea OUG 50/2008. In noiembrie 2008 Guvernul decide ca taxa de poluare auto, perceputa la achizitia masinilor noi, sa fie suspendata pana la 31 decembrie 2009 pentru a limita importurile de masini vechi.

Odata cu pregatirile de Craciun si Guvernul pregateste populatiei o surpriza de mari proportii si decide triplarea taxei de poluare auto la achizitionarea masinilor second hand din strainatate, motivand incurajarea industriei auto, afectata de recesiunea mondiala.

Romanii, inventivi prin definitie, au gasit o portita de scapare. S-au dus frumusel in Bulgaria si si-au inmatriculat masinile. La aflarea acestor fapte, Ministrul Mediului, Nemirschi, a declarat ca va gasi o solutia pentru a taxa aceste practici care “il pot omori”.

Dupa aceste declaratii, in presa a aparut informatia conform careia taxa de poluare va fi inlocuita de un impozit incepand din 2010. Un lucru era clar in urma cu cateva luni: poluatorul plateste. Ce s-a intamplat insa pe parcurs, unde s-au pierdut aceste declaratii si planuri de viitor, ramane un mister.

Chiar credeati ca taxa de o suta de milioane de lei vechi perceputa la inmatricularea pe Romania in cazul unui autovehicul Euro 3 si motor de 2000 cmc va disparea prin minune? Nici vorba.

Ba mai mult: La aproape un an de la triplarea taxei de prima inmatriculare, lucrurile nu s-au schimbat prea mult. In schimb, se pare ca autoritatile au reintrodus taxa auto pentru masinile Euro 4 sub 2000 cmc, incepand cu 2010.

Asadar, toti cei care isi vor cumpara anul viitor un automobil Euro 4 sub 2000 cmc vor achita taxa la inmatricularea acestuia. Valoarea taxei pentru un autoturim nou de 1400 cmc s-ar putea ridica la 420 euro, in timp ce pentru unul de 1.600 cmc – la 480 euro.

(sursa:auto.ro)


» Citeste si:

Comenteaza

 

 

 

Puteti folosi aceste tag-uri HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*