Introduceti adresa de email:

Sustinut de FeedBurner


Contabilitate Romaneasca



Cele mai frecvente greşeli AETR

CELE MAI FRECVENTE GREŞELI ÎN APLICAREA A.E.T.R. ŞI A REGULAMENTULUI C.E. 561/2006
GREŞELILE FIRMEI
(Administrator, Persoană desemnata să conducă permanent şi efectiv activităţi de transport rutier, Şefi de compartimente)
v    Se uită faptul că masa maximă autorizată (m.m.a.) de 3,5 tone de la care este obligatorie dotarea cu aparat tahograf se referă atât la autovehicul cât şi la ansamblul de vehicule. Cu alte cuvinte un autovehicul singular cu m.m.a. de, să zicem, 3,0 tone nu necesită aparat tahograf, dar în cazul în care i se ataşează o remorcă de 750 kg, dotarea devine obligatorie.
v    Nu se efectuează în termen verificarea periodică a aparatului tahograf, la 2 ani şi, mai ales, etalonarea periodică, la 6 ani.
v    Nu se asigură că şoferul are suficiente diagrame tahograf pentru efectuarea cursei, respectiv suficientă hârtie pentru imprimantă la tahografele digitale.
v    Nu se asigură că şoferul deţine la bord diagramele tahograf utilizate în cele 28 de zile anterioare.
v    Nu se cunoaşte faptul că zilele libere ale şoferului trebuie menţionate pe un formular tip, completat de firmă, scris la calculator – nu de mână. Diagramele introduse în tahograf în zilele libere sunt acceptate numai pentru cazul când şoferul se află în cursă.
v    Nu păstrează în bune condiţii diagramele tahograf utilizate, respectiv tipăririle obligatorii efectuate de către şofer în cazul tahografelor digitale (vezi Cursul Tahograful digital).
v    Nu verifică :
·              modul în care păstrează şoferul diagramele (dacă acestea sunt murdare, îndoite etc. se aplică amenzi);
·              completarea corectă şi integrală a diagramelor tahograf de către şofer;
·              dacă şoferul a completat manual, pe verso, diagrama (hârtia de la imprimantă la tahografele digitale) în cazurile de defectare a tahografului în timpul cursei;
·              respectarea timpului de conducere, a timpului de odihnă şi a pauzelor de către şofer şi nu se aplică măsuri administrative pentru abateri (vezi Măsuri pentru firmă).
v    Nu sunt interpretate corect pictogramele tipărite la tahograful digital (vezi Cursul Tahograful digital).
v    Nu se efectuează verificarea internă a diagramelor tahograf (vezi ofertă).
v    Nu se descarcă la termen datele de pe cardul şoferului şi din tahograful autovehiculului.
v    Trimiterea şoferilor în cursă fără a se respecta prevederile legale (în special cele referitoare la timpul de odihnă zilnic şi timpul de odihnă săptămânal).
GREŞELILE ŞOFERULUI
v    Nu urmăreşte perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă pentru a putea respecta prevederile legale sau pur şi simplu nu cunoaşte aceste prevederi (vezi Curs de Perfecţionare şoferi).
v    Nu păstrează la bord, în bune condiţii, diagramele utilizate în cele 28 de zile anterioare.
v    Nu efectuează tipăririle obligatorii (cazul tahografului digital);
v    Nu completează, pe verso, diagrama sau hârtia din imprimantă, în cazul defectării tahografului în timpul cursei (vezi Curs de Perfecţionare şoferi).
v    Nu se asigură că are la bord suficiente diagrame, respectiv hârtie în imprimantă, pentru cursa pe care o efectuează.
v    Completează greşit sau nu completează în totalitate datele pe diagrama tahograf.
v    Nu păstreză documente din care să reiasă că în anumite perioade a efectuat odihna obligatorie.
v    Deschide tahograful sau scoate diagrama în timpul cursei.
v    Introduce neglijent diagrama tahograf în aparat ceea ce duce la deteriorarea acesteia şi/sau la neînregistrarea corectă a datelor.
v    Nu urmăreşte funcţionarea corectă a aparatului tahograf pentru a informa conducerea firmei atunci când constată defecţiuni.

CELE MAI FRECVENTE GREŞELI ÎN APLICAREA A.E.T.R. ŞI A REGULAMENTULUI C.E. 561/2006

GREŞELILE FIRMEI

(Administrator, Persoană desemnata să conducă permanent şi efectiv activităţi de transport rutier, Şefi de compartimente)

  • Se uită faptul că masa maximă autorizată (m.m.a.) de 3,5 tone de la care este obligatorie dotarea cu aparat tahograf se referă atât la autovehicul cât şi la ansamblul de vehicule. Cu alte cuvinte un autovehicul singular cu m.m.a. de, să zicem, 3,0 tone nu necesită aparat tahograf, dar în cazul în care i se ataşează o remorcă de 750 kg, dotarea devine obligatorie.

  • Nu se efectuează în termen verificarea periodică a aparatului tahograf, la 2 ani şi, mai ales, etalonarea periodică, la 6 ani.
  • Nu se asigură că şoferul are suficiente diagrame tahograf pentru efectuarea cursei, respectiv suficientă hârtie pentru imprimantă la tahografele digitale.
  • Nu se asigură că şoferul deţine la bord diagramele tahograf utilizate în cele 28 de zile anterioare.
  • Nu se cunoaşte faptul că zilele libere ale şoferului trebuie menţionate pe un formular tip, completat de firmă, scris la calculator – nu de mână. Diagramele introduse în tahograf în zilele libere sunt acceptate numai pentru cazul când şoferul se află în cursă.
  • Nu păstrează în bune condiţii diagramele tahograf utilizate, respectiv tipăririle obligatorii efectuate de către şofer în cazul tahografelor digitale.
  • Nu verifică modul în care păstrează şoferul diagramele (dacă acestea sunt murdare, îndoite etc. se aplică amenzi);
  • Nu verifică completarea corectă şi integrală a diagramelor tahograf de către şofer;
  • Nu verifică dacă şoferul a completat manual, pe verso, diagrama (hârtia de la imprimantă la tahografele digitale) în cazurile de defectare a tahografului în timpul cursei;
  • Nu verifică respectarea timpului de conducere, a timpului de odihnă şi a pauzelor de către şofer şi nu se aplică măsuri administrative pentru abateri.
  • Nu sunt interpretate corect pictogramele tipărite la tahograful digital.
  • Nu se efectuează verificarea internă a diagramelor tahograf.
  • Nu se descarcă la termen datele de pe cardul şoferului şi din tahograful autovehiculului.
  • Trimiterea şoferilor în cursă fără a se respecta prevederile legale (în special cele referitoare la timpul de odihnă zilnic şi timpul de odihnă săptămânal).

GREŞELILE ŞOFERULUI

  • Nu urmăreşte perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă pentru a putea respecta prevederile legale sau pur şi simplu nu cunoaşte aceste prevederi (vezi Curs de Perfecţionare şoferi).
  • Nu păstrează la bord, în bune condiţii, diagramele utilizate în cele 28 de zile anterioare.
  • Nu efectuează tipăririle obligatorii (cazul tahografului digital);
  • Nu completează, pe verso, diagrama sau hârtia din imprimantă, în cazul defectării tahografului în timpul cursei (vezi Curs de Perfecţionare şoferi).
  • Nu se asigură că are la bord suficiente diagrame, respectiv hârtie în imprimantă, pentru cursa pe care o efectuează.
  • Completează greşit sau nu completează în totalitate datele pe diagrama tahograf.
  • Nu păstreză documente din care să reiasă că în anumite perioade a efectuat odihna obligatorie.
  • Deschide tahograful sau scoate diagrama în timpul cursei.
  • Introduce neglijent diagrama tahograf în aparat ceea ce duce la deteriorarea acesteia şi/sau la neînregistrarea corectă a datelor.
  • Nu urmăreşte funcţionarea corectă a aparatului tahograf pentru a informa conducerea firmei atunci când constată defecţiuni.

» Citeste si:

3 comentarii la Cele mai frecvente greşeli AETR

  • catalin

    Vreau sa imi deschid si eu o mica firma de transport pentru inceput cu o utilitara de 3,5 tone. In principal as vrea sa fac transport international. Am citit pe un forum ca in unele tari cum ar fi Germania trebuie sa ti un “jurnal” cu timpii de condus si toate cele daca utilitara are masa maxima autorizata mai mult de 2,8 tone. Eu am lucrat in anul 2008 aproape un am pe o utilitara de 3,5 tone, am facut numai international si sincer nu am avut probleme din cauza asta. S-a mai schimbat ceva intre timp? Din 2008 pana acum?

  • bogdan

    am o dacie 1300 pe care vreau sa o duc la rabla.Am avut montata o instalatie de gpl pe masina care a fost trecuta si pe carte si talon . De ce trebuie sa dau masina la rabla cu tot cu instalatie ,tinand cont ca eu nu o m-ai folosesc de un an de zile dando si jos de pe masina ,din cauza unor probleme.

  • La un program de 24 ORE Mers 4,30opri45 Mers4,30 pauza 11 ore pot sa scot diahrama mai defreme cu 2ore

Comenteaza

 

 

 

Puteti folosi aceste tag-uri HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

!

Current day month ye@r *


nine + = 10