Introduceti adresa de email:

Sustinut de FeedBurner


Cele mai vândute maşini în România ultimului deceniu

Totalul autoturismelor noi vândute în ultimii 11 ani pe piaţa din România a ajuns la circa 1,73 de milioane de unităţi, dintre care puţin peste 880.000 de maşini au fost importate. Către ce modele şi mărci s-au îndreptat preferinţele românilor?
Dacă în privinţa autoturismelor din producţia internă situaţia e simplă, cu Dacia şi Daewoo ocupând locurile 1 şi 2 din punct de vedere al volumelor comercializate la noi în ţară, bătălia cea mai grea se dă pe segmentul de import, atât din punuct de vedere al mărcilor cât şi al modelelor prezente.
Topul primelor 10 mărci
Aşa cum era de aşteptat, locul 1 în privinţa mărcilor prezente pe piaţa locală este ocupat de Renault, care a reuşit comercializarea a 138.737 maşini în perioada de timp analizată.
Locul doi în clasamentul mărcilor de autoturisme din import este ocupat de Skoda, cu 113.195 de unităţi vândute în circa un deceniu pe piaţa românească.
Urmează Volkswagen, cu 100.197 de maşini, iar locul patru este ocupat tot de o marcă germană, Opel, cu 66.647 de maşini vândute.
Ford deţine locul cinci, reuşind să însumeze 64.721 de autoturisme comercializate în România.
Topul este completat de Peugeot, cu 63.622 maşini, Hyundai, cu 51.219 autoturisme, Fiat (41.199), Chevrolet (40.025) şi Toyota, cu 35.121 autoturisme vândute în ultimii 11 ani în România.
Topul primelor 10 modele
Ca mai vândută maşină nouă în ultimii 11 ani în România este Renault Clio, care a înregistrat un volum de 74.906 autoturisme.
Urmând linia marcată de topul mărcilor, locul doi din punct de vedere al modelelor comercializate este ocupat de Skoda Octavia, cu 70.669 unităţi vândute în ultimii 11 ani.
Pe trei se situează Renault Megane, cu 52.553 de autoturisme, model urmat de Opel Astra, care a înregistrat un volum de 41.594 unităţi.
Un alt model ceh ocupă şi locul cinci: Skoda Fabia, care s-a comercializat în 36.025 unităţi.
Topul continuă cu Ford Focus pe locul şase (27.172 maşini), Volkswagen Golf pe şapte, cu 25.780 autoturisme, Volkswagen Passat (25.007 unităţi), Peugeot 206 (22.993) şi Ford Fiesta, cu 21.034 maşini vândute în această perioadă.
Liderii anuali
Anual, liderul pieţei nu s-a schimbat de foarte multe ori, asftel încât în perioada 2000 – 2007, marca cu cel mai mare succes în România a fost Renault.
Totuşi, în ultimii doi ani liderul a fost schimbat, cu Skoda în 2008, înregistrând 23.064 unităţi, dintr-un total de 189.050 autoturisme noi de import comercializate la nivelul pieţei.
Anul 2009 este condus până în prezent de către Hyundai, cu 7.816 autotursime dintr-un total de 70.487 la nivelul pieţei.
Volkswagen a reuşit să domine piaţa în anul 1999, cu 1.230 de autoturisme vândute, dintr-un total de 6.764 de maşini noi din import comercializate la nivel naţional în acel an.
Rezultate aşteptate dar şi surprinzătoare
Supriza cea mai mare o reprezintă Hyundai, care a reuşit să depăşească în 2009 mărcile tradiţionale prezente în România. Totuşi, se poate observa cu uşurinţă avantajul deţinut de Renault în ultimul deceniu, ca urmare a deciziei (din anul 1999 – n.r.) de a cumpăra constructorul autohton Dacia şi accentul pus pe piaţa locală.
Atât din punct de vedere al clasamentului pe mărci, cât şi pe modele, Skoda este cel mai important concurent al Renault pe piaţa locală. Acest lucru se observă nu doar din topul mărcilor, ci şi din clasamentul liderilor anuali, unde Skoda ocupă locul doi, după Renault în perioada 2001 – 2006.
PRECIZĂRI:
* Clasamentele au fost întocmite pe baza statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România.
* Au fost luate în calcul numai autoturismele noi din import, raportate ca fiind comercializate în România în perioada 1999 – septembrie 2009.
* Este posibil ca valorile prezentate să fie uşor diferite comparativ cu situaţia reală, dată fiind practica recunoscută neoficial de unii dealeri auto privind raportarea la APIA şi a acelor autoturisme transferate spre alte pieţe ale Uniunii Europene (UE).
* În privinţa topului pe modele, acestea au fost comasate fără a se face diferenţierea în funcţie de variantele acestora (Modelul Octavia cuprinde şi Octavia Tour, Golf cuprinde şi Golf Plus, etc.)

top_masiniTotalul autoturismelor noi vândute în ultimii 11 ani pe piaţa din România a ajuns la circa 1,73 de milioane de unităţi, dintre care puţin peste 880.000 de maşini au fost importate. Către ce modele şi mărci s-au îndreptat preferinţele românilor?

Dacă în privinţa autoturismelor din producţia internă situaţia e simplă, cu Dacia şi Daewoo ocupând locurile 1 şi 2 din punct de vedere al volumelor comercializate la noi în ţară, bătălia cea mai grea se dă pe segmentul de import, atât din punuct de vedere al mărcilor cât şi al modelelor prezente.

Topul primelor 10 mărci

Aşa cum era de aşteptat, locul 1 în privinţa mărcilor prezente pe piaţa locală este ocupat de Renault, care a reuşit comercializarea a 138.737 maşini în perioada de timp analizată.

Locul doi în clasamentul mărcilor de autoturisme din import este ocupat de Skoda, cu 113.195 de unităţi vândute în circa un deceniu pe piaţa românească.

Urmează Volkswagen, cu 100.197 de maşini, iar locul patru este ocupat tot de o marcă germană, Opel, cu 66.647 de maşini vândute.

Ford deţine locul cinci, reuşind să însumeze 64.721 de autoturisme comercializate în România.

Topul este completat de Peugeot, cu 63.622 maşini, Hyundai, cu 51.219 autoturisme, Fiat (41.199), Chevrolet (40.025) şi Toyota, cu 35.121 autoturisme vândute în ultimii 11 ani în România.

Topul primelor 10 modele

Ca mai vândută maşină nouă în ultimii 11 ani în România este Renault Clio, care a înregistrat un volum de 74.906 autoturisme.

Urmând linia marcată de topul mărcilor, locul doi din punct de vedere al modelelor comercializate este ocupat de Skoda Octavia, cu 70.669 unităţi vândute în ultimii 11 ani.

Pe trei se situează Renault Megane, cu 52.553 de autoturisme, model urmat de Opel Astra, care a înregistrat un volum de 41.594 unităţi.

Un alt model ceh ocupă şi locul cinci: Skoda Fabia, care s-a comercializat în 36.025 unităţi.

Topul continuă cu Ford Focus pe locul şase (27.172 maşini), Volkswagen Golf pe şapte, cu 25.780 autoturisme, Volkswagen Passat (25.007 unităţi), Peugeot 206 (22.993) şi Ford Fiesta, cu 21.034 maşini vândute în această perioadă.

Liderii anuali

Anual, liderul pieţei nu s-a schimbat de foarte multe ori, asftel încât în perioada 2000 – 2007, marca cu cel mai mare succes în România a fost Renault.

Totuşi, în ultimii doi ani liderul a fost schimbat, cu Skoda în 2008, înregistrând 23.064 unităţi, dintr-un total de 189.050 autoturisme noi de import comercializate la nivelul pieţei.

Anul 2009 este condus până în prezent de către Hyundai, cu 7.816 autotursime dintr-un total de 70.487 la nivelul pieţei.

Volkswagen a reuşit să domine piaţa în anul 1999, cu 1.230 de autoturisme vândute, dintr-un total de 6.764 de maşini noi din import comercializate la nivel naţional în acel an.

Rezultate aşteptate dar şi surprinzătoare

Supriza cea mai mare o reprezintă Hyundai, care a reuşit să depăşească în 2009 mărcile tradiţionale prezente în România. Totuşi, se poate observa cu uşurinţă avantajul deţinut de Renault în ultimul deceniu, ca urmare a deciziei (din anul 1999 – n.r.) de a cumpăra constructorul autohton Dacia şi accentul pus pe piaţa locală.

Atât din punct de vedere al clasamentului pe mărci, cât şi pe modele, Skoda este cel mai important concurent al Renault pe piaţa locală. Acest lucru se observă nu doar din topul mărcilor, ci şi din clasamentul liderilor anuali, unde Skoda ocupă locul doi, după Renault în perioada 2001 – 2006.

tabel_vanzari_masini

PRECIZĂRI:

* Clasamentele au fost întocmite pe baza statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România.
* Au fost luate în calcul numai autoturismele noi din import, raportate ca fiind comercializate în România în perioada 1999 – septembrie 2009.
* Este posibil ca valorile prezentate să fie uşor diferite comparativ cu situaţia reală, dată fiind practica recunoscută neoficial de unii dealeri auto privind raportarea la APIA şi a acelor autoturisme transferate spre alte pieţe ale Uniunii Europene (UE).
* În privinţa topului pe modele, acestea au fost comasate fără a se face diferenţierea în funcţie de variantele acestora (Modelul Octavia cuprinde şi Octavia Tour, Golf cuprinde şi Golf Plus, etc.)

(sursa:capital.ro)


» Citeste si:

Comenteaza

 

 

 

Puteti folosi aceste tag-uri HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*