Introduceti adresa de email:

Sustinut de FeedBurner


CSA nu poate interveni în litigiile apărute între service-urile auto şi asigurători

passat_rcaComisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) nu are competenţa legală de a interveni în litigiile comerciale apărute între unităţile de reparaţii auto şi asigurători, rolul instituţiei fiind punerea în aplicare a legislaţiei din domeniu şi protejarea asiguraţilor.

“Rolul CSA este de a pune în aplicare legislația din domeniul asigurărilor imparţial, cu onestitate şi promptitudine, de a proteja, în temeiul legii, consumatorii de produse de asigurări şi nu de a interveni în litigiile apărute între asigurători şi service-uri. CSA nu are competenţa legală de a interveni în litigiile comerciale apărute între societăţile de service şi cele de asigurare”, se arată într-un comunicat al instituţiei.

Reacţia CSA survine ca urmare a informaţiilor publicate în presă cu privire la asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA), precum şi a campaniei de denigrare a instituţiei susţinută de Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI), se mai spune în comunicatul CSA.

ASSAI va organiza, luni, 8 februarie, un miting de protest în faţa sediului central al CSA, acuzând autoritatea de supraveghere de creşterea “abuzivă” a tarifelor la poliţele RCA. După pichetarea sediului CSA, protestatarii vor picheta în Piaţa Constituţiei.

“Avem o mare problemă: cu complicitatea CSA şi, indirect, a statului roman, firmele de asigurări te obligă să plăteşti o asigurare obligatorie auto (RCA) care devine an de an din ce în ce mai scumpă, dar nu garantează calitatea serviciilor. În accepţiunea noastră, acesta este un abuz care, cu complicitatea CSA prin reglementări şi legi permisive, a condus la o degradare fără precedent a serviciilor de despăgubire auto”, a declarat directorul ASSAI, Cristian Muntean.

El a adăugat că demersul ASSAI este rezultatul sutelor de abuzuri pe care asociaţia le-a transmis CSA, pe care autoritatea de supraveghere le-a tratat cu o lipsă totală de interes, profesionalism şi interes faţă de binele public.

“Un alt aspect, la fel de important pentru membrii noştri, este acela că modul în care CSA a supravegheat piaţa de asigurări din România a condus, pe fundalul actualei crize economice, la închiderea a peste 17% dintre service-urile auto cu capital privat, sector care a adăugat astfel un numar de peste 10.000 de persoane pe lista şomerilor, o povară în plus pentru bugetul ţării”, se arată în comunicatul ASSAI.

Pe de altă parte, reprezentanţii CSA spun că, în vederea protejării intereselor asiguraţilor, instituţia acordă o importanţă deosebită analizării şi rezolvării tuturor reclamaţiilor primite de la asiguraţi/păgubiţi/beneficiari/alte persoane fizice şi juridice, care apelează la serviciile asigurătorilor sau ale brokerilor de asigurare.

“Astfel, din 6.225 reclamaţii înregistrate în cursul anului 2009, aproximativ 50% au fost soluţionate favorabil”, se arată în comunicatul CSA.

În ceea ce priveşte soluţionările nefavorabile a petiţiilor primite, prezentanţii CSA afirmă că rezolvarea acestora nu intrat în atribuţiile instituţiei şi că petiţionarii au fost îndrumaţi să se adreseze autorităţilor care au competenţe legale pentru soluţionarea cazurilor prezentate.

“CSA monitorizează permanent activitatea desfăşurată de societăţile de asigurare autorizate să practice asigurări obligatorii RCA, aplicând sancţiuni de fiecare dată când a fost cazul, în funcţie de neregulile găsite. Au fost situaţii când CSA a sancţionat anumite societăți de asigurare prin interzicerea temporară a exercitării activităţii de de practicare a asigurării RCA”, se arată în comunicatul Comisiei.

CSA recomandă societăţilor de asigurare şi ASSAI să găsească împreună soluţii concrete pentru rezolvarea “conflictului” creeat.

ASSAI este o asociaţie profesională care reprezintă interesele a peste 500 de service-uri auto din România.

În primele nouă luni ale anului 2009, piaţa asigurărilor generale şi de viaţă a totalizat prime subscrise de 6,7 miliarde de lei, în creştere cu 0,1% faţă de nivelul consemnat în intervalul ianuarie-septembrie 2008.

Asigurările generale au generat prime subscrise de 5,49 miliarde lei, în creştere cu 2,49%, din care poliţele obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) au contribuit cu 1,57 miliarde de lei, în urcare cu 15% faţă de primele nouă luni din 2008.

Tarifele la poliţele RCA au crescut în acest an în medie cu 30% faţă de 2009, potrivit datelor publicate de asigurători.

(sursa:mediafax.ro)


» Citeste si:

Comenteaza

 

 

 

Puteti folosi aceste tag-uri HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*