Introduceti adresa de email:

Sustinut de FeedBurner


Cum să nu rămâi cu maşina blocată în service după accident, dacă ai Casco

masina_lovitaBrokerii de asigurări explică pentru Gândul cum puteţi scăpa de nervi şi de stat săptămâni întregi prin service-uri cu automobilul: incidentul trebuie plătit cu poliţa CASCO şi nu pe RCA

Tot mai mulţi dintre şoferii implicaţi într-un accident preferă să îşi repare maşina pe poliţa Casco decât să apeleze la poliţa RCA, de răspundere civilă auto obligatorie, a şoferului vinovat. Motivul este simplu. Aşa au garanţia că li se plăteşte integral reparaţia şi în plus nu mai pierd atât de mult timp în service-uri. Cu toate că asiguratorilor nu le convine această practică, pentru că rămân cu cheltuieli neacoperite, brokerii de asigurări le recomandă clienţilor lor să recurgă la asemenea “artificii” permise.

Metoda este perfect legală, ne asigură specialiştii

“Eu îi sfătuiesc pe clienţii mei să îşi repare maşina lovită de un terţ pe poliţa lor Casco, nu pe RCA-ul şoferului vinovat.

Totul este legal”, a declarat pentru Gândul Bogdan Andriescu, preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România (UNSICAR).

El ne-a explicat că la reparaţiile pe RCA se foloseşte o grilă de uzură în funcţie de care se calculează valoarea reparaţiilor. “Să spunem că o maşină are un grad de uzură de 40%. Ea a costat 9.000 euro iar acum preţul ei este 6.000 euro. Dacă reparaţiile costă 8.000 euro, primeşti reparaţii doar de 6.000 euro, pe baza poliţei RCA. Cu poliţa Casco, la aceeaşi maşină, îţi decontează integral reparaţiile de 8.000 euro, iar în cazul în care maşina a fost lovită de un terţ, firma ce a emis Casco face regresie către firma ce a eliberat RCA-ul şoferului vinovat şi îşi recuperează 6.000 euro. Restul de 2.000 euro reprezintă pierdere pentru firma ce a emis Casco”, spune Andriescu.

Asiguratorii nu încurajează practica

Reprezentanţii companiilor de asigurări au confirmat că nu încurajează asemenea practici. “Au loc asemenea practici (reparaţii pe Casco pentru maşini lovite de terţi, nu pe RCA), mai ales în cazul în care firma ce a emis asigurarea RCA are renume că nu prea achită facturile pentru reparaţiile făcute de către service-uri. Mie nu îmi convine, pentru că asta înseamnă şi mai multe complicaţii, şi mai mulţi bani cheltuiţi”, a declarat pentru Gândul Cristian Constantinescu, directorul general de la Allianz-Ţiriac Asigurări. Statisticile indică faptul că puţin peste 90% dintre şoferi au o poliţă RCA, dar în ce priveşte gradul de acoperire cu poliţe Casco nu există statistici oficiale, după cum ne-au declarat oficiali din piaţa de profil.

Reprezentanţii companiilor de asigurări susţin că anul trecut pierderile asiguratorilor provocate de poliţele RCA ar varia între 150 şi 300 de milioane de euro. Deşi ei spun că aceasta este una dintre cele mai neprofitabile activităţi, asigurările RCA le aduc asiguratorilor o bază mare de clienţi. Per total, asigurările auto – RCA şi Casco – reprezintă mai bine de jumătate din totalul asigurărilor generale.

(sursa:gandul.info)


» Citeste si:

Comenteaza

 

 

 

Puteti folosi aceste tag-uri HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*