Introduceti adresa de email:

Sustinut de FeedBurner


Franţa, Italia şi Germania cer amânarea reducerii emisiilor poluante ale vehiculelor comerciale

Franţa, Italia şi Germania au solicitat Comisiei Europene (CE) amânarea sau atenuarea reducerii emisiilor de dioxid de carbon ale vehiculelor comericale uşoare, potrivit unor surse comunitare.
CE analizează în această lună un proiect conform căruia producători precum Fiat şi Mercedes vor fi nevoiţi să reducă emisiile poluante ale vehiculelor comerciale uşoare noi, cu 14%, la 175 grame pe kilometru, până în iulie 2013, în caz contrar fiind posibilă amendarea lor.
Marii producători auto au pledat insistent pentru reducerea treptată a emisiilor poluante şi micşorarea amenzilor, explicând că investiţiile în eficienţa energetică nu sunt posibile în condiţii de criză economică.
Autorităţile de la Paris, Roma şi Berlin au cerut CE, prin intermediul unei scrisori, să permită reducerea emisiilor poluante până în 2017.
În schimb ţinta de reducere a emisiilor la 175 de grame pe kilometru nu a fost contenstată.
O sursă europeană a declarat că nivelul amenzilor care vor fi aplicate producătorilor de vehicule comerciale uşoare pentru depăşirea cantităţii de emisii permisă a fost redus, în urma negocierilor, de la 120 de euro pe gram de dioxid de carbon la circa 95 de euro.
Cei care vor depăşi ţinta de emisii cu mai puţin de trei grame de dioxid de carbon vor plăti penalităţi mai mici.
Comisia trebuie să aleagă între promovarea unei versiuni atenuate a planului, până la sfârşitul lunii octombrie, şi amânarea deciziei până în 2010, a spus o altă sursă.
Cele trei ţări contestă totodată propunerea CE de reducere a emisiilor poluante la 135 de grame, până în 2020.

Franţa, Italia şi Germania au solicitat Comisiei Europene (CE) amânarea sau atenuarea reducerii emisiilor de dioxid de carbon ale vehiculelor comericale uşoare, potrivit unor surse comunitare.

CE analizează în această lună un proiect conform căruia producători precum Fiat şi Mercedes vor fi nevoiţi să reducă emisiile poluante ale vehiculelor comerciale uşoare noi, cu 14%, la 175 grame pe kilometru, până în iulie 2013, în caz contrar fiind posibilă amendarea lor.

Marii producători auto au pledat insistent pentru reducerea treptată a emisiilor poluante şi micşorarea amenzilor, explicând că investiţiile în eficienţa energetică nu sunt posibile în condiţii de criză economică.

Autorităţile de la Paris, Roma şi Berlin au cerut CE, prin intermediul unei scrisori, să permită reducerea emisiilor poluante până în 2017.

În schimb ţinta de reducere a emisiilor la 175 de grame pe kilometru nu a fost contenstată.

O sursă europeană a declarat că nivelul amenzilor care vor fi aplicate producătorilor de vehicule comerciale uşoare pentru depăşirea cantităţii de emisii permisă a fost redus, în urma negocierilor, de la 120 de euro pe gram de dioxid de carbon la circa 95 de euro.

Cei care vor depăşi ţinta de emisii cu mai puţin de trei grame de dioxid de carbon vor plăti penalităţi mai mici.

Comisia trebuie să aleagă între promovarea unei versiuni atenuate a planului, până la sfârşitul lunii octombrie, şi amânarea deciziei până în 2010, a spus o altă sursă.

Cele trei ţări contestă totodată propunerea CE de reducere a emisiilor poluante la 135 de grame, până în 2020.

(sursa:mediafax.ro)


» Citeste si:

Comenteaza

 

 

 

Puteti folosi aceste tag-uri HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*