Introduceti adresa de email:

Sustinut de FeedBurner


High Tech – Audi Restraint System

Siguranta pasiva este un subiect de ingineria automobilului unde aparent n-a mai ramas nimic de inventat. Insa Audi, folosind gandirea inovativa a avansat considerabil, concentrandu-si eforturile pe centurile de siguranta, airbag-uri, scaune si tetiere. Toate aceste elemente interactioneaza inteligent pe modelele A4, A5 si Q5 funizand maxima protectie pentru ocupanti in cazul unui accident nedorit.
Ce ne propune noul sistem Audi?
Scaunele si tetierele sunt special proiectate pentru un maxim de protectie in cazul unui impact din spate. Forma ramei spatarului, perna rezistenta la soc si sectiunea de spuma energo absorbanta permit spatelui sa alunece usor in spatar, astfel incat capul sa poata fi interceptat (sprijinit) cu o fractiune in avans de catre tetiera. In cazul unui impact sever, tensionatorii centurii de siguranta, in cazul modelelor A4, A5 si Q5, sunt eliberati pentru optimizarea pozitiei ocupantilor.
Audi utilizeaza sistemul tetierelor integrate in marea majoritate a modelelor vandute. Brand-ul Audi  a primit deja rating-ul de top, “Good”, in teste independente ce include prestigiosul International Insurance Whiplash Prevention Group (IIWPG), specializat pentru prevenirea accidentelor. In Germania, ADAC si revistele de prestiugiu au ajuns la aceleasi concluzii ca si US Insurance Institute pentru siguranta rularii pe autostrazi (IIHS). Ramele scaunelor din fata sunt echipate cu senzori care detecteaza daca scaunul este avansat sau retras fata de o pozitie considerata referinta. Aceste date intra in calculul efectuat de sistemul de control al tetierelor. Pana cand computer-ul afla pozitia ocupantului scaunului fata de airbag, sistemul de control asigura utilizarea optima a regiunii de deplasare spre inainte – distanta in care partea superioara a corpului este decelerata de centura si airbag – fapt ce reduce semnificativ efectul impactului asupra ocupantilor.
Operarea airbag-urilor adaptive din modelele curente Audi se bazeaza pe o strategie noua. Airbag-urile cu un volum de 64 litri pe partea stanga si 120 litri pe dreapta, se desfac diferentiat decat in sistemele conventionale in doua trepte: intotdeauna se deschid in totalitate din prima etapa pentru asigurarea prompta a decelerarii ocupantilor.
In cazul cand un impact este mai putin sever, sau in cazul sederii unui pasager de marime medie in proximitatea airbag-ului, avem nevoie de  o forta de prevenire mai mica. In aceste cazuri din volumul de aer din airbag este elimiat prin intermediul unor supape speciale: airbag-ul intercepteaza mai gentil capul si toracele ocupantului scaunului. La impacturile severe, pe de alta parte, sau in cazul unor ocupanti cu stature mai impozante, supapele mentionate mai sus raman inchise, astfel ca airbag-ul exercita efectul maxim de retinere.
Interesant ca limitatorii de forta din century reactioneaza flexibil. In acest subsistem, doua bare de torsiune, mici sunt interconectate cu roti dintate. Pentru persoanele mici si uoasrem barele de torsiune sunt dezangajate prompt.acest lucru furnizeaza mai multa flexibilitate in centura, permitand partii superiaore a corpului sa alunece adanc spre airbag, fapt ce reduce forta aplicata toracelui. In cazul impacturilor violente, barele de torsiune sunt dezangrenate mai tarziu sau deloc, crescand forta de retinere a centurii.
IIHS a premiat recent nu mai putin de patru modele Audi cu “Top Safety Pick”, pentru a doua oara, pentru gradul inalt de protectia a ocupantilor. Iar in cazul lui A4, testele de impact EuroNCAP au fost trecute cu brio, A4 primit rating-ul de 5 stele.

Audi-Restraint-System

Siguranta pasiva este un subiect de ingineria automobilului unde aparent n-a mai ramas nimic de inventat. Insa Audi, folosind gandirea inovativa a avansat considerabil, concentrandu-si eforturile pe centurile de siguranta, airbag-uri, scaune si tetiere. Toate aceste elemente interactioneaza inteligent pe modelele A4, A5 si Q5 funizand maxima protectie pentru ocupanti in cazul unui accident nedorit.

Ce ne propune noul sistem Audi?

Scaunele si tetierele sunt special proiectate pentru un maxim de protectie in cazul unui impact din spate. Forma ramei spatarului, perna rezistenta la soc si sectiunea de spuma energo absorbanta permit spatelui sa alunece usor in spatar, astfel incat capul sa poata fi interceptat (sprijinit) cu o fractiune in avans de catre tetiera. In cazul unui impact sever, tensionatorii centurii de siguranta, in cazul modelelor A4, A5 si Q5, sunt eliberati pentru optimizarea pozitiei ocupantilor.

Audi utilizeaza sistemul tetierelor integrate in marea majoritate a modelelor vandute. Brand-ul Audi  a primit deja rating-ul de top, “Good”, in teste independente ce include prestigiosul International Insurance Whiplash Prevention Group (IIWPG), specializat pentru prevenirea accidentelor. In Germania, ADAC si revistele de prestiugiu au ajuns la aceleasi concluzii ca si US Insurance Institute pentru siguranta rularii pe autostrazi (IIHS). Ramele scaunelor din fata sunt echipate cu senzori care detecteaza daca scaunul este avansat sau retras fata de o pozitie considerata referinta. Aceste date intra in calculul efectuat de sistemul de control al tetierelor. Pana cand computer-ul afla pozitia ocupantului scaunului fata de airbag, sistemul de control asigura utilizarea optima a regiunii de deplasare spre inainte – distanta in care partea superioara a corpului este decelerata de centura si airbag – fapt ce reduce semnificativ efectul impactului asupra ocupantilor.

Operarea airbag-urilor adaptive din modelele curente Audi se bazeaza pe o strategie noua. Airbag-urile cu un volum de 64 litri pe partea stanga si 120 litri pe dreapta, se desfac diferentiat decat in sistemele conventionale in doua trepte: intotdeauna se deschid in totalitate din prima etapa pentru asigurarea prompta a decelerarii ocupantilor.

In cazul cand un impact este mai putin sever, sau in cazul sederii unui pasager de marime medie in proximitatea airbag-ului, avem nevoie de  o forta de prevenire mai mica. In aceste cazuri din volumul de aer din airbag este elimiat prin intermediul unor supape speciale: airbag-ul intercepteaza mai gentil capul si toracele ocupantului scaunului. La impacturile severe, pe de alta parte, sau in cazul unor ocupanti cu stature mai impozante, supapele mentionate mai sus raman inchise, astfel ca airbag-ul exercita efectul maxim de retinere.

Interesant ca limitatorii de forta din century reactioneaza flexibil. In acest subsistem, doua bare de torsiune, mici sunt interconectate cu roti dintate. Pentru persoanele mici si uoasrem barele de torsiune sunt dezangajate prompt.acest lucru furnizeaza mai multa flexibilitate in centura, permitand partii superiaore a corpului sa alunece adanc spre airbag, fapt ce reduce forta aplicata toracelui. In cazul impacturilor violente, barele de torsiune sunt dezangrenate mai tarziu sau deloc, crescand forta de retinere a centurii.

IIHS a premiat recent nu mai putin de patru modele Audi cu “Top Safety Pick”, pentru a doua oara, pentru gradul inalt de protectia a ocupantilor. Iar in cazul lui A4, testele de impact EuroNCAP au fost trecute cu brio, A4 primit rating-ul de 5 stele.

(sursa:auto.ro)


» Citeste si:

Comenteaza

 

 

 

Puteti folosi aceste tag-uri HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*