Introduceti adresa de email:

Sustinut de FeedBurner


Pericolele cumpararii de anvelope second-hand

Probabil stim cu totii ca soferii amana inlocuirea anvelopelor uzate sau defecte, iar atunci cand se hotarasc s-o faca, din dorinta de a economisi bani, pot fi tentati sa achizitioneze anvelope partial uzate sau second-hand. Insa acest lucru se poate dovedi a fi nu doar o falsa economie, dar si o decizie potential periculoasa – unele dintre aceste anvelope au daune interne sau alte probleme care nu sunt vizibile pentru ochiul liber, dar care pot provoca accidente grave.
Desi este dificil sa se stabileasca numarul de anvelope second-hand aflate in vânzare in acest moment in Romania, se pare ca numarul de retaileri care furnizeaza acest tip de pneuri este in crestere din cauza climatului economic actual, cu toate ca multe dintre aceste produse pot avea defecte insesizabile, dar foarte periculoase.
Putem spune totusi ca nu a fost niciodata un moment mai bun pentru a cumpara anvelope noi, avand in vedere ca aceasta criza determina vanzatorii sa ofere o gama larga de produse la preturi extrem de competitive.
Unele probleme de care ar trebui sa fiti constienti sunt cele legate de faptul ca, desi majoritatea acestor anvelope sunt vandute cu 50 la suta mai putin decat cele noi, anvelopele uzate vor avea de obicei, cateva mii de kilometri de drum in spate. Asadar, orice potential cumparator trebuie sa recunoasca faptul ca o parte din anvelopele second-hand sunt foarte riscante.
Asa ca intotdeauna e bine sa fiti precauti atunci cand decideti sa le achizitionati. In cele mai multe cazuri, chiar daca anvelopa pare in stare perfecta, ar trebui sa verificati intotdeauna cu proprietarul anterior daca au fost implicate in accidente. Trebuie sa stiti aceste lucruri, deoarece exista sanse ca prejudiciul cauzat in trecut sa fie ireparabil acum.
Este de la sine inteles ca anvelopele uzate (deoarece acestea au fost deja folosite) au un pret mai mic decat cel al anvelopelor noi. Aceasta este considerata a fi motivul principal pentru care soferii le achizitioneaza.
Inainte de cumparare e bine sa verificati daca exista umflaturi sau defecte vizibile pe anvelopa. Le puteti verifica de asemenea pentru imbatranire prematura, iar daca apar semne de imbatranire atunci ar trebui sa va abtineti sa bagati mana in portofel.
Exista mai multe motive pentru a evita pneurile uzate. Unul este gradul de uzura sau varsta acestora. Varsta anvelopelor de multe ori nu poate fi detectata vizual. Oxidarea componentelor interne insa cauzeaza deteriorarea acestora de la interior spre exterior. O anvelopa care poate parea noua la exterior, poate fi compromisa in interior, astfel incat proprietatile chimice sa se schimbe in mod semnificativ, crescand astfel riscul de accidente.Cu toate acestea, varsta nu descalifica in mod automat un cauciuc de pe piata de anvelope folosite.
Intretinut corespunzator, un cauciuc are o durata de viata de pana la 50.000 de kilometri, insa mai mult de jumatate din autovehiculele care circula in Bucuresti reprezinta un pericol pentru siguranta traficului rutier. In urma unui studiu s-a constatat ca 62,37% din masinile din Bucuresti circula cu o presiune in pneuri dincolo de standardele si tolerantele admise. Pneurile necorespunzatoare cresc uzura masinii, sporesc consumul de carburant si pun in pericol siguranta traficului rutier, insa, cu toate acestea, romanii nu verifica periodic presiunea din cauciucuri si pun in pericol siguranta participantilor la trafic.
Potrivit statisticilor Politiei Rutiere, cele mai multe dintre accidentele usoare se petrec din cauza neadaptarii autoturismelor la conditiile meteo nefavorabile, a anvelopelor uzate si a drumurilor proaste. Statisticile arata ca romanii isi schimba cauciucurile numai in momentul in care acestea devin intr-adevar impracticabile.
Totusi, anvelopele second hand, fie ca sunt de iarna sau de vara, tot second hand sunt, iar pentru cativa bani mai putin nu se merita sa iti risti viata! Si chiar daca nu-ti pui viata in pericol, probleme tot apar. Ai putea alege sa-ti cumperi niste anvelope noi de la o firma mai putin renumita, care sa-ti ofere si garantie.
Speram ca informatiile de mai sus v-au ajutat sa trageti cea mai buna concluzie privind achizitionarea anvelopelor second-hand. La fel ca cele mai multe lucruri, si acestea au avantajele si dezavantajele lor, dar intotdeauna e indicat sa verificam mai intai ceea ce vrem sa cumparam.

cauciucurishProbabil stim cu totii ca soferii amana inlocuirea anvelopelor uzate sau defecte, iar atunci cand se hotarasc s-o faca, din dorinta de a economisi bani, pot fi tentati sa achizitioneze anvelope partial uzate sau second-hand. Insa acest lucru se poate dovedi a fi nu doar o falsa economie, dar si o decizie potential periculoasa – unele dintre aceste anvelope au daune interne sau alte probleme care nu sunt vizibile pentru ochiul liber, dar care pot provoca accidente grave.

Desi este dificil sa se stabileasca numarul de anvelope second-hand aflate in vânzare in acest moment in Romania, se pare ca numarul de retaileri care furnizeaza acest tip de pneuri este in crestere din cauza climatului economic actual, cu toate ca multe dintre aceste produse pot avea defecte insesizabile, dar foarte periculoase.

Putem spune totusi ca nu a fost niciodata un moment mai bun pentru a cumpara anvelope noi, avand in vedere ca aceasta criza determina vanzatorii sa ofere o gama larga de produse la preturi extrem de competitive.

Unele probleme de care ar trebui sa fiti constienti sunt cele legate de faptul ca, desi majoritatea acestor anvelope sunt vandute cu 50 la suta mai putin decat cele noi, anvelopele uzate vor avea de obicei, cateva mii de kilometri de drum in spate. Asadar, orice potential cumparator trebuie sa recunoasca faptul ca o parte din anvelopele second-hand sunt foarte riscante.

Asa ca intotdeauna e bine sa fiti precauti atunci cand decideti sa le achizitionati. In cele mai multe cazuri, chiar daca anvelopa pare in stare perfecta, ar trebui sa verificati intotdeauna cu proprietarul anterior daca au fost implicate in accidente. Trebuie sa stiti aceste lucruri, deoarece exista sanse ca prejudiciul cauzat in trecut sa fie ireparabil acum.

Este de la sine inteles ca anvelopele uzate (deoarece acestea au fost deja folosite) au un pret mai mic decat cel al anvelopelor noi. Aceasta este considerata a fi motivul principal pentru care soferii le achizitioneaza.

Inainte de cumparare e bine sa verificati daca exista umflaturi sau defecte vizibile pe anvelopa. Le puteti verifica de asemenea pentru imbatranire prematura, iar daca apar semne de imbatranire atunci ar trebui sa va abtineti sa bagati mana in portofel.

Exista mai multe motive pentru a evita pneurile uzate. Unul este gradul de uzura sau varsta acestora. Varsta anvelopelor de multe ori nu poate fi detectata vizual. Oxidarea componentelor interne insa cauzeaza deteriorarea acestora de la interior spre exterior. O anvelopa care poate parea noua la exterior, poate fi compromisa in interior, astfel incat proprietatile chimice sa se schimbe in mod semnificativ, crescand astfel riscul de accidente.Cu toate acestea, varsta nu descalifica in mod automat un cauciuc de pe piata de anvelope folosite.

Intretinut corespunzator, un cauciuc are o durata de viata de pana la 50.000 de kilometri, insa mai mult de jumatate din autovehiculele care circula in Bucuresti reprezinta un pericol pentru siguranta traficului rutier. In urma unui studiu s-a constatat ca 62,37% din masinile din Bucuresti circula cu o presiune in pneuri dincolo de standardele si tolerantele admise. Pneurile necorespunzatoare cresc uzura masinii, sporesc consumul de carburant si pun in pericol siguranta traficului rutier, insa, cu toate acestea, romanii nu verifica periodic presiunea din cauciucuri si pun in pericol siguranta participantilor la trafic.

Potrivit statisticilor Politiei Rutiere, cele mai multe dintre accidentele usoare se petrec din cauza neadaptarii autoturismelor la conditiile meteo nefavorabile, a anvelopelor uzate si a drumurilor proaste. Statisticile arata ca romanii isi schimba cauciucurile numai in momentul in care acestea devin intr-adevar impracticabile.

Totusi, anvelopele second hand, fie ca sunt de iarna sau de vara, tot second hand sunt, iar pentru cativa bani mai putin nu se merita sa iti risti viata! Si chiar daca nu-ti pui viata in pericol, probleme tot apar. Ai putea alege sa-ti cumperi niste anvelope noi de la o firma mai putin renumita, care sa-ti ofere si garantie.

Speram ca informatiile de mai sus v-au ajutat sa trageti cea mai buna concluzie privind achizitionarea anvelopelor second-hand. La fel ca cele mai multe lucruri, si acestea au avantajele si dezavantajele lor, dar intotdeauna e indicat sa verificam mai intai ceea ce vrem sa cumparam.

(sursa:auto.ro)

Articole recomandate:


» Citeste si:

5 comentarii la Pericolele cumpararii de anvelope second-hand

  • Aurel

    Vezi ca toate anvelopele au DOT prin care se vede exact data de fabricatie. Asa ca se vede ca ai mare habar despre ce vorbesti …. si asa de curiozitate, cum crezi ca un cumparator normal de anvelope sh, cel care cumpara de la depozit, poate sa afle istoricul anvelopei (eu zic sa angajeze un detectiv). As mai adauga faptul ca mascareaa unui defect major costa de cele mai multe ori mai mult decat costul integral al anvelopei asa ca nu vad care ar fi rostul.

    PS Presiunea in roti nu poate fi aceeasi pe parcursul a 24 de ore pentru ca exista variatii de temperatura, deci nu ai cum sa o nimeresti perfect decat daca iti faci presiunea cu azot, poti sa intrebi un pusti de la gimnaziu daca nu ma crezi.

  • Gigi

    Eu am intalnit in mod repetat o pb care m-a facut sa nu mai iau cauciucuri noi: mi le-am distrus in liniile de tramvai si gropile din oras… asa ca nu merita sa platesti dublu pentru ceva care te tine cateva luni…

  • dasorin2000

    Articolul este bun orice ati spune voi. Si pe mine ma batea gandul sa imi iau vechi, dar cum spune autorul articolului, defectele nedetectabile pot cauza probleme foarte mari si am familie parca pentru 10 milioane sa imi pun viata in pericol mai bine cumpar. Oricum banii aia se duc pe alte rahaturi prin supermarket daca nu ii dau pe cauciucuri.

  • Ion

    Adevarul este ca e bine sa cumperi ce este nou pentru ca are “garantie”——vrajeala
    Treaba cu garantia e pura fantezie,nici un vanzator autorizat nu o sa iti dea alt set la schimb din cauza ca ti s-a desprins o bucata din anvelopa sau ti-a aparut o galma,or sa dea vina pe producator bla bla bla.
    Eu am preferat sa imi cumpar Bridgestone de 7 mm second hand in loc de Kormoran noi si le am de 3 anisori,inca mai au 5.6mm
    SO???????????

  • Gogu

    ia vezi cumetre ca un cauciuc pe 18 nou e 1000 de lei si unu la mana a doua este 200…mie mi se pare ca e un pic mai mult de 50%.vad ca stai bine si cu aritmetica

Comenteaza

 

 

 

Puteti folosi aceste tag-uri HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*