Introduceti adresa de email:

Sustinut de FeedBurner


PRORETA: Sistem inedit anti-coliziune

Ultimul sistem de siguranta activa dezvoltat de Continental incearca sa elimine riscurile aparute in timpul unei depasiri foarte riscante, impiedicand soferul sa accelereze daca din fata se apropie o alta masina.
Continental lucreaza in aceasta perioada la un sistem inedit anti-coliziuni. Este vorba de rezultatul proiectului PRORETA, un pachet care il opreste pe sofer in momentul depasirii daca din sens opus se apropie o alta masina care nu poate fi evitata.
Concret, sistemul dezvoltat de Continental verifica daca soferul are destul timp si spatiu pentru a efectua depasirea, calculand viteza de rulare a tuturor masinilor implicate (cea proprie, cea depasita si eventual cea care vine din sens opus). Cu ajutorul unui sistem de radare, senzori si camere video, masina vede astfel daca depasirea poate sa aiba loc sau nu, avertizand progresiv soferul prin martori luminosi, sonori, tactili (vibratii in volan si in pedala de acceleratie) si, in ultima instanta, actionand frana pentru a evita un dezastru.
Chiar daca modul de actionare al sistemului pare ciudat si complet nesigur, franarea va avea loc doar in momentul in care soferul incearca sa schimbe banda pentru depasire, evitand astfel “lansarea” masinii intr-o depasire nesigura. Daca se intampla ca masina din fata sa apara in timpul manevrei, sistemul poate actiona pedala de acceleratie la maximum pentru ca depasirea sa aiba loc in siguranta.

proretaUltimul sistem de siguranta activa dezvoltat de Continental incearca sa elimine riscurile aparute in timpul unei depasiri foarte riscante, impiedicand soferul sa accelereze daca din fata se apropie o alta masina.

Continental lucreaza in aceasta perioada la un sistem inedit anti-coliziuni. Este vorba de rezultatul proiectului PRORETA, un pachet care il opreste pe sofer in momentul depasirii daca din sens opus se apropie o alta masina care nu poate fi evitata.

Concret, sistemul dezvoltat de Continental verifica daca soferul are destul timp si spatiu pentru a efectua depasirea, calculand viteza de rulare a tuturor masinilor implicate (cea proprie, cea depasita si eventual cea care vine din sens opus). Cu ajutorul unui sistem de radare, senzori si camere video, masina vede astfel daca depasirea poate sa aiba loc sau nu, avertizand progresiv soferul prin martori luminosi, sonori, tactili (vibratii in volan si in pedala de acceleratie) si, in ultima instanta, actionand frana pentru a evita un dezastru.

Chiar daca modul de actionare al sistemului pare ciudat si complet nesigur, franarea va avea loc doar in momentul in care soferul incearca sa schimbe banda pentru depasire, evitand astfel “lansarea” masinii intr-o depasire nesigura. Daca se intampla ca masina din fata sa apara in timpul manevrei, sistemul poate actiona pedala de acceleratie la maximum pentru ca depasirea sa aiba loc in siguranta.


» Citeste si:

  • Nu exista articole asemanatoare.

1 comentariu la PRORETA: Sistem inedit anti-coliziune

  • Allex

    Un sistem bun si nu prea. Nu stiu cat va ajuta sistemul la diminuarea accidentelor rutiere mai ales ca actioneaza singur atat acceleratia cat si frana. Totusi volanul ramane in mana soferului care daca nu are prea multa experienta se va pierde cand masina va prelua controlul acceleratiei/franei. Iar daca vreun senzor te lasa la un drum lung c faci???? Ramane totusi de testat eficienta acestui sistem….

Comenteaza

 

 

 

Puteti folosi aceste tag-uri HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*