Introduceti adresa de email:

Sustinut de FeedBurner


Serviciul european unic de taxare rutiera va fi disponibil in 3 ani

SETRE va fi disponibil la toate infrastructurile de pe intreg teritoriul comunitar – autostrazi, tuneluri, poduri – la care taxa rutiera se poate plati cu ajutorul echipamentului de bord. In timp, SETRE va permite reducerea tranzactiilor in numerar la statiile de taxare, ameliorand astfel fluiditatea traficului si reducand congestionarea drumurilor.
“Aceasta decizie este cea mai importanta ameliorare pentru soferi de la eliminarea controalelor la frontiere”, apreciaza vicepresedintele Comisiei Europene Antonio Tajani, care raspunde de transporturi.
„Serviciul european de taxare rutiera electronica va permite utilizatorilor de drumuri sa achite cu usurinta taxele rutiere pe tot teritoriul Uniunii Europene, incheind un singur contract cu un singur furnizor de servicii si folosind un singur echipament de bord.”
Sistemele electronice de taxare rutiera au fost introduse in mai multe tari europene la inceputul anilor ’90. Majoritatea sistemelor functioneaza pe baza unui echipament de bord care transmite caracteristicile vehiculului operatorilor de drumuri, spre a se putea stabili cuantumul taxei in functie, de exemplu, de greutatea si de dimensiunile masinii.
Diferitele sisteme de taxare electronica utilizate la nivel local si national sunt insa, in general, incompatibile unele cu altele si nu pot comunica decat cu echipamentele de bord respective. Lipsa de interoperabilitate a acestor sisteme de taxare afecteaza in special transportul rutier international. Pentru a calatori din Portugalia in Danemarca, de exemplu, poate fi nevoie de cel putin cinci cutii diferite pe tabloul de bord, fiecare dintre ele corespunzand unui contract separat cu un anumit operator de drumuri.
Pentru transportator, care trebuie sa puna cap la cap date de trafic, facturi primite, clauze contractuale si ordine de plata, aceasta inseamna timp pierdut cu hartiile si o povara administrativa costisitoare.
Decizia adoptata marti de Comisie stabileste, totodata, drepturile si obligatiile autoritatilor care impun taxa rutiera, ale furnizorilor de servicii si ale utilizatorilor. Utilizatorii vor fi putea sa-si aleaga singuri furnizorul de servicii. Autoritatile care impun taxa rutiera vor comunica furnizorilor de servicii valoarea taxelor datorate, iar acestia vor factura sumele respective pe numele utilizatorilor. Taxele rutiere platite prin intermediul SETRE nu vor putea depasi nivelul taxelor rutiere locale sau nationale corespunzatoare.
In termen de trei ani, serviciul va fi pus la dispozitia tuturor vehiculelor de peste 3,5 tone sau cu capacitate de peste noua pasageri, inclusiv soferul. SETRE va fi disponibil pentru toate celelalte vehicule in termen de cinci ani.

autostrada

SETRE va fi disponibil la toate infrastructurile de pe intreg teritoriul comunitar – autostrazi, tuneluri, poduri – la care taxa rutiera se poate plati cu ajutorul echipamentului de bord. In timp, SETRE va permite reducerea tranzactiilor in numerar la statiile de taxare, ameliorand astfel fluiditatea traficului si reducand congestionarea drumurilor.

“Aceasta decizie este cea mai importanta ameliorare pentru soferi de la eliminarea controalelor la frontiere”, apreciaza vicepresedintele Comisiei Europene Antonio Tajani, care raspunde de transporturi.

“Serviciul european de taxare rutiera electronica va permite utilizatorilor de drumuri sa achite cu usurinta taxele rutiere pe tot teritoriul Uniunii Europene, incheind un singur contract cu un singur furnizor de servicii si folosind un singur echipament de bord.”

Sistemele electronice de taxare rutiera au fost introduse in mai multe tari europene la inceputul anilor ’90. Majoritatea sistemelor functioneaza pe baza unui echipament de bord care transmite caracteristicile vehiculului operatorilor de drumuri, spre a se putea stabili cuantumul taxei in functie, de exemplu, de greutatea si de dimensiunile masinii.

Diferitele sisteme de taxare electronica utilizate la nivel local si national sunt insa, in general, incompatibile unele cu altele si nu pot comunica decat cu echipamentele de bord respective. Lipsa de interoperabilitate a acestor sisteme de taxare afecteaza in special transportul rutier international. Pentru a calatori din Portugalia in Danemarca, de exemplu, poate fi nevoie de cel putin cinci cutii diferite pe tabloul de bord, fiecare dintre ele corespunzand unui contract separat cu un anumit operator de drumuri.

Pentru transportator, care trebuie sa puna cap la cap date de trafic, facturi primite, clauze contractuale si ordine de plata, aceasta inseamna timp pierdut cu hartiile si o povara administrativa costisitoare.

Decizia adoptata marti de Comisie stabileste, totodata, drepturile si obligatiile autoritatilor care impun taxa rutiera, ale furnizorilor de servicii si ale utilizatorilor. Utilizatorii vor fi putea sa-si aleaga singuri furnizorul de servicii. Autoritatile care impun taxa rutiera vor comunica furnizorilor de servicii valoarea taxelor datorate, iar acestia vor factura sumele respective pe numele utilizatorilor. Taxele rutiere platite prin intermediul SETRE nu vor putea depasi nivelul taxelor rutiere locale sau nationale corespunzatoare.

In termen de trei ani, serviciul va fi pus la dispozitia tuturor vehiculelor de peste 3,5 tone sau cu capacitate de peste noua pasageri, inclusiv soferul. SETRE va fi disponibil pentru toate celelalte vehicule in termen de cinci ani.

In termen de trei ani, serviciul va fi pus la dispozitia tuturor vehiculelor de peste 3,5 tone sau cu capacitate de peste noua pasageri, inclusiv soferul. SETRE va fi disponibil pentru toate celelalte vehicule in termen de cinci ani.

(sursa: avocatnet.ro)


» Citeste si:

Comenteaza

 

 

 

Puteti folosi aceste tag-uri HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*