Introduceti adresa de email:

Sustinut de FeedBurner


Soferii ar putea plati 25 de euro ca sa parcheze in centrul Capitalei

Preturi ridicate la parcari, taxe pentru accesul automobilelor, dezvoltarea pistelor de biciclisti si crearea benzilor unice pentru RATB sunt solutiile pe care Primaria Bucurestiului este decisa sa le puna in practica. Soferii care isi vor parca automobilele in zone, precum Piata Universitatii sau Calea Victoriei, vor plati in jur de 25 euro taxa de parcare.
Parcatul automobilului in centrul Bucurestiului va deveni un lux, potrivit unei initiative a Directiei Transporturi din cadrul Primariei Generale a Capitalei. Municipalitatea vrea sa rezolve eterna problema a traficului aglomerat din centrul metropolei. Solutiile gasite de reprezentantii PMB pentru eliminarea haosului rutier sunt: limitarea locurilor si majorarea taxelor de parcare, benzi unice pentru autobuzele si troleibuzele RATB si, in primul rand, modernizarea si extinderea retelei de piste destinate biciclistilor. Oficialii Primariei Bucuresti sustin ca acest gen de program a rezolvat problemele de trafic din marile capitale europene. Daca proiectul va fi dus la bun sfarsit, un loc de parcare in zona centrala a Capitalei poate ajunge la 25 de euro pe zi, dupa modelul occidental. Planul gandit de reprezentantii administratiei publice se intinde pe o perioada de sase ani. “Programul are trei etape. Intai trebuie oferite alternative pentru transport in zona centrala. Nu poti direct sa limitezi accesul autovehiculelor personale. Vom imbunatati reteaua pistelor de biciclete, vom crea benzi de circulatie, special pentru mijloacele de transport RATB, iar in faza a treia vom mari taxele de parcare in zona centrala a Capitalei. Noi le oferim oamenilor posibilitatea de a circula cu bicicleta sau cu serviciul public de transport. Daca iti permiti luxul de a merge cu masina in centru, atunci iti permiti sa platesti si taxe de parcare”, ne-a declarat Ion Dedu, directorul Directiei Transporturi, din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti. Reprezentantii municipalitatii propun ca toti conducatorii auto care trec prin centrul Bucurestiului sa plateasca o taxa speciala. “Este un sistem folosit cu succes in alte tari mult mai dezvoltate. Nu vom crea bariere, deoarece acestea ingreuneaza circulatia. Se va folosi un sistem electronic. Exista doua posibilitati: fie i se ofera celui care plateste taxa un autocolant care se lipeste pe parbriz, cum este rovinieta, sau se inregistreaza numarul automobilului. Vor fi instalate aparate care identifica masinile, iar cei care nu au platit taxa vor fi amendati. Va fi un fel de abonament”, ne-a explicat Dedu.
Soferii profita de incapacitatea Primariei Capitalei
Oficialii Primariei Bucuresti admit ca multe piste de biciclisti sunt impracticabile. Probabil, din acest motiv, reabilitarea si dezvoltarea spatiilor destinate biciclistilor reprezinta principala tinta a municipalitatii. In cel mai scurt timp vor fi organizate licitatii pentru realizarea a trei noi trasee pentru impatimitii sportului pe doua roti: Iancului Pantelimon (pe soseaua Stefan cel Mare), Aerogarii si Liviu Rebreanu, dupa cum ne-a informat directorul Directiei Transporturi. “Noi incurajam mersul cu bicicleta. In alte tari, acest mijloc de transport este preferat de foarte multe persoane. In Romania, potrivit unui studiu, doar 1% din populatie circula cu bicicleta. Noi credem ca acest lucru se datoreaza si conditiei precare a pistelor. Daca mergeti pe Magheru, o sa vedeti numeroase panouri publicitare montate pe pistele pentru biciclisti. Langa Cercul Militar puteti vedea un panou pe care scrie «Primaria Sectorului 5», plasat pe mijlocul pistei. Exista si o statie de RATB in care pot intra biciclistii”, ne-a declarat Ion Dedu. Reprezentantul primariei recunoaste ca imbunatatirea traseelor pentru biciclete nu poate fi realizata cat timp legislatia este deficitara. “Nu exista norme. Nu se specifica latimea minima a unei piste, gradul de inclinatie si inaltimea bordurilor sau inaltimea la care poate fi plasat un panou publicitar deasupra pistei. Vrem sa introducem aceste norme in legislatie. O sa folosim aceleasi norme ca in tarile cu traditie in acest domeniu. Nu are rost sa reinventam noi roata”, sustine Dedu. Totusi, toata investitia, realizata din bani publici, ar putea fi inutila daca bucurestenii vor continua sa parcheze automobilele pe spatiile destinate biciclistilor. Paradoxal, Primaria Municipiului Bucuresti nu are dreptul de a ridica vehiculele parcate neregulamentar, singurele capabile sa realizeze acest lucru fiind primariile de sector. Acest lucru nu este insa valabil in toate zonele Capitalei. Primaria sectorului 5 nu poate ridica automobilele parcate neregulamentar pentru ca nu au un astfel de serviciu. Prin urmare, pe bulevardul “Regina Elisabeta”, pistele de biciclistii sunt impracticabile, pe suprafata lor fiind parcate, zilnic, zeci de masini. Floraresele din sectorul 5 profita de aceasta situatie, expunand marfa chiar pe spatiile rezervate ciclistilor.

parcare subteranaPreturi ridicate la parcari, taxe pentru accesul automobilelor, dezvoltarea pistelor de biciclisti si crearea benzilor unice pentru RATB sunt solutiile pe care Primaria Bucurestiului este decisa sa le puna in practica. Soferii care isi vor parca automobilele in zone, precum Piata Universitatii sau Calea Victoriei, vor plati in jur de 25 euro taxa de parcare.

Parcatul automobilului in centrul Bucurestiului va deveni un lux, potrivit unei initiative a Directiei Transporturi din cadrul Primariei Generale a Capitalei. Municipalitatea vrea sa rezolve eterna problema a traficului aglomerat din centrul metropolei. Solutiile gasite de reprezentantii PMB pentru eliminarea haosului rutier sunt: limitarea locurilor si majorarea taxelor de parcare, benzi unice pentru autobuzele si troleibuzele RATB si, in primul rand, modernizarea si extinderea retelei de piste destinate biciclistilor. Oficialii Primariei Bucuresti sustin ca acest gen de program a rezolvat problemele de trafic din marile capitale europene. Daca proiectul va fi dus la bun sfarsit, un loc de parcare in zona centrala a Capitalei poate ajunge la 25 de euro pe zi, dupa modelul occidental. Planul gandit de reprezentantii administratiei publice se intinde pe o perioada de sase ani. “Programul are trei etape. Intai trebuie oferite alternative pentru transport in zona centrala. Nu poti direct sa limitezi accesul autovehiculelor personale. Vom imbunatati reteaua pistelor de biciclete, vom crea benzi de circulatie, special pentru mijloacele de transport RATB, iar in faza a treia vom mari taxele de parcare in zona centrala a Capitalei. Noi le oferim oamenilor posibilitatea de a circula cu bicicleta sau cu serviciul public de transport. Daca iti permiti luxul de a merge cu masina in centru, atunci iti permiti sa platesti si taxe de parcare”, ne-a declarat Ion Dedu, directorul Directiei Transporturi, din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti. Reprezentantii municipalitatii propun ca toti conducatorii auto care trec prin centrul Bucurestiului sa plateasca o taxa speciala. “Este un sistem folosit cu succes in alte tari mult mai dezvoltate. Nu vom crea bariere, deoarece acestea ingreuneaza circulatia. Se va folosi un sistem electronic. Exista doua posibilitati: fie i se ofera celui care plateste taxa un autocolant care se lipeste pe parbriz, cum este rovinieta, sau se inregistreaza numarul automobilului. Vor fi instalate aparate care identifica masinile, iar cei care nu au platit taxa vor fi amendati. Va fi un fel de abonament”, ne-a explicat Dedu.

Soferii profita de incapacitatea Primariei Capitalei

Oficialii Primariei Bucuresti admit ca multe piste de biciclisti sunt impracticabile. Probabil, din acest motiv, reabilitarea si dezvoltarea spatiilor destinate biciclistilor reprezinta principala tinta a municipalitatii. In cel mai scurt timp vor fi organizate licitatii pentru realizarea a trei noi trasee pentru impatimitii sportului pe doua roti: Iancului Pantelimon (pe soseaua Stefan cel Mare), Aerogarii si Liviu Rebreanu, dupa cum ne-a informat directorul Directiei Transporturi. “Noi incurajam mersul cu bicicleta. In alte tari, acest mijloc de transport este preferat de foarte multe persoane. In Romania, potrivit unui studiu, doar 1% din populatie circula cu bicicleta. Noi credem ca acest lucru se datoreaza si conditiei precare a pistelor. Daca mergeti pe Magheru, o sa vedeti numeroase panouri publicitare montate pe pistele pentru biciclisti. Langa Cercul Militar puteti vedea un panou pe care scrie «Primaria Sectorului 5», plasat pe mijlocul pistei. Exista si o statie de RATB in care pot intra biciclistii”, ne-a declarat Ion Dedu. Reprezentantul primariei recunoaste ca imbunatatirea traseelor pentru biciclete nu poate fi realizata cat timp legislatia este deficitara. “Nu exista norme. Nu se specifica latimea minima a unei piste, gradul de inclinatie si inaltimea bordurilor sau inaltimea la care poate fi plasat un panou publicitar deasupra pistei. Vrem sa introducem aceste norme in legislatie. O sa folosim aceleasi norme ca in tarile cu traditie in acest domeniu. Nu are rost sa reinventam noi roata”, sustine Dedu. Totusi, toata investitia, realizata din bani publici, ar putea fi inutila daca bucurestenii vor continua sa parcheze automobilele pe spatiile destinate biciclistilor. Paradoxal, Primaria Municipiului Bucuresti nu are dreptul de a ridica vehiculele parcate neregulamentar, singurele capabile sa realizeze acest lucru fiind primariile de sector. Acest lucru nu este insa valabil in toate zonele Capitalei. Primaria sectorului 5 nu poate ridica automobilele parcate neregulamentar pentru ca nu au un astfel de serviciu. Prin urmare, pe bulevardul “Regina Elisabeta”, pistele de biciclistii sunt impracticabile, pe suprafata lor fiind parcate, zilnic, zeci de masini. Floraresele din sectorul 5 profita de aceasta situatie, expunand marfa chiar pe spatiile rezervate ciclistilor.

Articol de: Laurentiu Musoiu
(sursa:gardianul.ro)


» Citeste si:

Comenteaza

 

 

 

Puteti folosi aceste tag-uri HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*