Introduceti adresa de email:

Sustinut de FeedBurner


Un kilometru de autostradă costă în medie 3,5-8,5 milioane euro

Preţul mediu pe kilometru pentru autostrăzile aflate în construcţie se situează între 3,5 milioane euro şi 8,5 milioane euro, în funcţie de complexitatea proiectului, potrivit unui document al Ministerului Transporturilor semnat de ministrul Radu Berceanu, obţinut de MEDIAFAX.
“Preţul mediu pe kilometru de autostradă variază în funcţie de proiect, de relieful zonei în care este realizat, de numărul şi complexitatea lucrărilor de artă. Preţurile medii pentru autostrăzile aflate în construcţie variază între 3,5 şi 8,5 milioane euro”, se arată în document.
În prezent se află în faza de construcţie autostrăzile Bucureşti-Ploieşti (sectoarele Bucureşti-Moara Vlăsiei şi Moara Vlăsiei-Ploieşti), Transilvania (tronsoanele Câmpia Turzii-Gilău şi Suplacu de Barcău-Borş), Bucureşti-Constanţa (sectoarele Cernavodă-Medgidia şi Medgidia-Constanţa) şi Arad-Timişoara.
În acest an vor fi daţi în folosinţă 42 de kilometri din autostrada Transilvania , pe tronsonul Câmpia Turzii – Gilău. Accesul pe cei 42 de kilometri poate fi făcut după construcţia a două noduri rutiere. Oficialii Bechtel declarau în luna iunie că nodurile rutiere ar putea să nu fie finalizate, însă se vor amenaja rute alternative, pentru a facilita, temporar, intrarea şi ieşirea de pe autostradă.
Totodată, vor fi asfaltaţi 30 de kilometri din autostrada Bucureşti-Ploieşti, care are o lungime totală de 62 de kilometri.
În luna aprilie, Berceanu declara că pe acest tronson nu se va circula în acest an, întrucât sectorul se află între două poduri, a căror construcţie va fi finalizată ulterior.
În document se mai arată că în 2010, vor fi realizate “prioritar” lucrările la autostrăzile Bucureşti-Ploieşti şi Transilvania.
Astfel, Ministerul Transporturilor estimează că vor fi daţi în folosinţă 42 de kilometri din autostrada Bucureşti-Ploieşti în iulie 2010 şi alţi 13 kilometri în decembrie 2010. Tot în cursul anului viitor vor fi finalizate lucrările pentru cele două tronsoane ale autostrăzii Transilvania, în lungime totală de 118 kilometri.
Referitor la tronsonul Câmpia Turzii-Gilău, Berceanu a declarat, marţi, că preţul pe kilometru pentru acest sector se situează la 12-13 milioane de euro.
“Costul pe kilometru este de circa 12-13 milioane de euro. Am văzut de foarte multe ori lucruri legate de preţuri, că la noi preţul e mare şi în altă parte e mic, că la Autostrada Transilvania e preţul prea nu-ştiu-cum, dar se fac comparaţii incorecte. Mulţi îşi închipuie o autostradă la câmpie, dar aici sunt 45 de poduri şi viaducte şi trei noduri rutiere”, a spus ministrul.
Tronsoanele de autostradă Cernavodă-Constanţa (51 de kilometri) şi Arad-Timişoara (32,2 kilometri) au ca termen de finalizare anul 2011.

Preţul mediu pe kilometru pentru autostrăzile aflate în construcţie se situează între 3,5 milioane euro şi 8,5 milioane euro, în funcţie de complexitatea proiectului, potrivit unui document al Ministerului Transporturilor semnat de ministrul Radu Berceanu, obţinut de MEDIAFAX.

“Preţul mediu pe kilometru de autostradă variază în funcţie de proiect, de relieful zonei în care este realizat, de numărul şi complexitatea lucrărilor de artă. Preţurile medii pentru autostrăzile aflate în construcţie variază între 3,5 şi 8,5 milioane euro”, se arată în document.

În prezent se află în faza de construcţie autostrăzile Bucureşti-Ploieşti (sectoarele Bucureşti-Moara Vlăsiei şi Moara Vlăsiei-Ploieşti), Transilvania (tronsoanele Câmpia Turzii-Gilău şi Suplacu de Barcău-Borş), Bucureşti-Constanţa (sectoarele Cernavodă-Medgidia şi Medgidia-Constanţa) şi Arad-Timişoara.

În acest an vor fi daţi în folosinţă 42 de kilometri din autostrada Transilvania , pe tronsonul Câmpia Turzii – Gilău. Accesul pe cei 42 de kilometri poate fi făcut după construcţia a două noduri rutiere. Oficialii Bechtel declarau în luna iunie că nodurile rutiere ar putea să nu fie finalizate, însă se vor amenaja rute alternative, pentru a facilita, temporar, intrarea şi ieşirea de pe autostradă.

Totodată, vor fi asfaltaţi 30 de kilometri din autostrada Bucureşti-Ploieşti, care are o lungime totală de 62 de kilometri.

În luna aprilie, Berceanu declara că pe acest tronson nu se va circula în acest an, întrucât sectorul se află între două poduri, a căror construcţie va fi finalizată ulterior.

În document se mai arată că în 2010, vor fi realizate “prioritar” lucrările la autostrăzile Bucureşti-Ploieşti şi Transilvania.

Astfel, Ministerul Transporturilor estimează că vor fi daţi în folosinţă 42 de kilometri din autostrada Bucureşti-Ploieşti în iulie 2010 şi alţi 13 kilometri în decembrie 2010. Tot în cursul anului viitor vor fi finalizate lucrările pentru cele două tronsoane ale autostrăzii Transilvania, în lungime totală de 118 kilometri.

Referitor la tronsonul Câmpia Turzii-Gilău, Berceanu a declarat, marţi, că preţul pe kilometru pentru acest sector se situează la 12-13 milioane de euro.

“Costul pe kilometru este de circa 12-13 milioane de euro. Am văzut de foarte multe ori lucruri legate de preţuri, că la noi preţul e mare şi în altă parte e mic, că la Autostrada Transilvania e preţul prea nu-ştiu-cum, dar se fac comparaţii incorecte. Mulţi îşi închipuie o autostradă la câmpie, dar aici sunt 45 de poduri şi viaducte şi trei noduri rutiere”, a spus ministrul.

Tronsoanele de autostradă Cernavodă-Constanţa (51 de kilometri) şi Arad-Timişoara (32,2 kilometri) au ca termen de finalizare anul 2011.

(sursa:mediafax.ro)


» Citeste si:

Comenteaza

 

 

 

Puteti folosi aceste tag-uri HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*