Introduceti adresa de email:

Sustinut de FeedBurner


UNTRR propune ca licenta de transport sa fie valabila 10 ani

Una din propunerile UNTRR de modificare a legii transporturilor se refera la prelungirea valabilitatii licentei de transport la 10 ani, motivand ca, potrivit Regulamentului CE 1072/2009, licenta nationala nu poate avea o valabilitate mai redusa decat cea comunitara.

In plus, copia conforma nu poate avea o valabilitate mai mica decat cea a originalului, astfel ca asociatia a propus si prelungirea acesteia la 10 ani, fara a depasi termenul de valabilitate a licentei de transport. O propunere de prelungire a valabilitatii copiei conforma, cu pastrarea aceluiasi pret, a mai fost inaintata catre ARR si in anii trecuti. Reprezentantii ARR nu au fost, insa, de acord cu aceasta propunere, deoarece asta ar insemna venituri mai mici catre institutie.

In plus, in cazul unei combinatii cuplate de vehicule, UNTRR a propus ca in lege sa se mentioneze ca se va pastra copia conforma la bordul autovehiculului. Aceasta va acoperi combinatia cuplata de vehicule in cazul in care remorca sau semiremorca nu este inmatriculata sau autorizata pentru a circula pe numele titularului licentei sau daca este inmatriculata intr-un alt stat.

O alta propunere a UNTRR se refera la capacitatea financiara. Astfel, companiile ar trebui sa demonstreze, pe baza conturilor anuale certificate de un auditor sau de o persoana acreditata in mod corespunzator, ca dispune in fiecare an de capital si rezerve in valoare totala de cel putin 9.000 de euro pentru un singur vehicul utilizat si de 5.000 de euro pentru fiecare vehicul suplimentar utilizat. In plus, conditia de capacitate financiara se considera ca fiind indeplinita si daca intreprinderea isi demonstreaza capacitatea financiara printr-un certificat, cum ar fi o garantie bancara sau o asigurare, inclusiv o asigurare de raspundere profesionala, eliberat de una sau mai multe banci sau de alte institutii financiare, inclusiv societati de asigurare, care garanteaza pentru intreprindere printr-o garantie personala si solidara pentru sumele stabilite anterior.

In plus, UNTRR a propus includerea in legea transporturilor a unui paragraf pentru infiintarea unui registru electronic al soferilor, urmand ca forma si continutul acestuia sa fie definite prin norme. Reprezentantii asociatiei spun ca un astfel de text este necesar pentru cresterea sigurantei rutiere, responsabilizarea conducatorilor auto si pentru evitarea migratiei celor cu probleme.


» Citeste si:

Comenteaza

 

 

 

Puteti folosi aceste tag-uri HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

!