Introduceti adresa de email:

Sustinut de FeedBurner


Utilizatorii autostrăzilor trebuie să plătească

Treptat, românii vor fi nevoiţi să se obişnuiască cu ideea că utilizarea autostrăzilor şi a altor investiţii majore nu se poate face decât cu plată, a declarat, într-un interviu acordat ziarului Gândul, Yves Thibault de Silguy, preşedintele grupului francez Vinci, care anul trecut a realizat o cifră de afaceri de aproape 34 miliarde de euro.
“Din punct de vedere general, este normal ca utilizatorii marilor infrastructuri de transport să plătească pentru costul realizării şi întreţinerii respectivelor investiţii. Pe de altă parte, trebuie să luăm în considerare, foarte serios, constrângerile de mediu. Cei care atentează la mediul înconjurător trebuie să plătească preţul, mai ales cei care merg cu maşini dotate cu motoare vechi, care au un grad ridicat de emisii de bioxid de carbon”, a spus Silguy.
În acest context, preşedintele grupului francez a subliniat necesitatea acordării de prime de casare, însă a evitat să se pronunţe asupra oportunităţii taxei de primă înmatriculare. “Este mai bine să recompensezi decât să penalizezi”, a spus sec Silguy.
Cu Mitrea era mai ieftin
Grupul Vinci este implicat, alături de grecii de la Aktor, în realizarea primului mare proiect de parteneriat public-privat din România, construcţia autostrăzii Comarnic – Braşov. Vinci a făcut însă parte şi din primul consorţiu care a fost desemnat să construiască autostrada cu pricina, în 2004, în urma unei atribuiri directe, fără licitaţie, făcute de ministrul Transporturilor de la acea vreme, Miron Mitrea.
Întrebat dacă nu este de părere că realizarea proiectului în varianta iniţială ar fi fost mai ieftină şi mai rapidă, Yves Thibault de Silguy a evitat să dea un răspuns tranşant, însă a recunoscut cu jumătate de gură: “Este adevărat că, în acest timp, preţurile construcţiilor au crescut semnificativ, însă este vorba de un alt proiect”.
Conform proiectului, tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov va avea o lungime de 58 km, 57 de poduri, pasaje, viaducte şi tunele. Autostrada va urmări până la Predeal traseul DN1, de unde se va îndrepta spre vest, spre Râşnov şi Codlea.
Pe 13 mai, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anunţat că asocierea Vinci (Franţa) – Aktor (Grecia) a fost declarată câştigătoare, urmând să construiască tronsonul de autostradă, contractul având valoarea de 1,507 miliarde de euro. În 2004, Miron Mitrea încredinţase construcţia tronsonului Ploieşti – Braşov, pe secţiuni, mai multor firme, printre care şi Vinci. Imediat după schimbarea politică, noul Guvern condus de Călin Popescu Tăriceanu şi în care portofoliul Transporturilor era deţinut de Gheorghe Dobre (PD) a anulat contractul semnat de Mitrea, invocând existenţa mai multor nereguli.
În varianta Mitrea, pentru porţiunea Comarnic – Braşov, suma care urma să fie plătită era de numai 1,3 miliarde de euro, după cum a dezvăluit Gândul în primăvara acestui an. După ce Strabag a contestat licitaţia organizată la începutul anului, contractul de concesiune cu Vinci şi Aktor urmează să fie semnat în următoarele săptămâni. Consorţiul va avea la dispoziţie patru ani pentru proiectare şi construcţie şi alţi 26 de ani pentru exploatare, timp în care va percepe taxă de acces.

autostradaTreptat, românii vor fi nevoiţi să se obişnuiască cu ideea că utilizarea autostrăzilor şi a altor investiţii majore nu se poate face decât cu plată, a declarat, într-un interviu acordat ziarului Gândul, Yves Thibault de Silguy, preşedintele grupului francez Vinci, care anul trecut a realizat o cifră de afaceri de aproape 34 miliarde de euro.

Yves Thibault de Silguy“Din punct de vedere general, este normal ca utilizatorii marilor infrastructuri de transport să plătească pentru costul realizării şi întreţinerii respectivelor investiţii. Pe de altă parte, trebuie să luăm în considerare, foarte serios, constrângerile de mediu. Cei care atentează la mediul înconjurător trebuie să plătească preţul, mai ales cei care merg cu maşini dotate cu motoare vechi, care au un grad ridicat de emisii de bioxid de carbon”, a spus Silguy.

În acest context, preşedintele grupului francez a subliniat necesitatea acordării de prime de casare, însă a evitat să se pronunţe asupra oportunităţii taxei de primă înmatriculare. “Este mai bine să recompensezi decât să penalizezi”, a spus sec Silguy.

Cu Mitrea era mai ieftin

Grupul Vinci este implicat, alături de grecii de la Aktor, în realizarea primului mare proiect de parteneriat public-privat din România, construcţia autostrăzii Comarnic – Braşov. Vinci a făcut însă parte şi din primul consorţiu care a fost desemnat să construiască autostrada cu pricina, în 2004, în urma unei atribuiri directe, fără licitaţie, făcute de ministrul Transporturilor de la acea vreme, Miron Mitrea.

Întrebat dacă nu este de părere că realizarea proiectului în varianta iniţială ar fi fost mai ieftină şi mai rapidă, Yves Thibault de Silguy a evitat să dea un răspuns tranşant, însă a recunoscut cu jumătate de gură: “Este adevărat că, în acest timp, preţurile construcţiilor au crescut semnificativ, însă este vorba de un alt proiect”.

Conform proiectului, tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov va avea o lungime de 58 km, 57 de poduri, pasaje, viaducte şi tunele. Autostrada va urmări până la Predeal traseul DN1, de unde se va îndrepta spre vest, spre Râşnov şi Codlea.

Pe 13 mai, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anunţat că asocierea Vinci (Franţa) – Aktor (Grecia) a fost declarată câştigătoare, urmând să construiască tronsonul de autostradă, contractul având valoarea de 1,507 miliarde de euro. În 2004, Miron Mitrea încredinţase construcţia tronsonului Ploieşti – Braşov, pe secţiuni, mai multor firme, printre care şi Vinci. Imediat după schimbarea politică, noul Guvern condus de Călin Popescu Tăriceanu şi în care portofoliul Transporturilor era deţinut de Gheorghe Dobre (PD) a anulat contractul semnat de Mitrea, invocând existenţa mai multor nereguli.

În varianta Mitrea, pentru porţiunea Comarnic – Braşov, suma care urma să fie plătită era de numai 1,3 miliarde de euro, după cum a dezvăluit Gândul în primăvara acestui an. După ce Strabag a contestat licitaţia organizată la începutul anului, contractul de concesiune cu Vinci şi Aktor urmează să fie semnat în următoarele săptămâni. Consorţiul va avea la dispoziţie patru ani pentru proiectare şi construcţie şi alţi 26 de ani pentru exploatare, timp în care va percepe taxă de acces.

(sursa:gandul.info)


» Citeste si:

Comenteaza

 

 

 

Puteti folosi aceste tag-uri HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*