Introduceti adresa de email:

Sustinut de FeedBurner


Volvo inventeaza un sistem de protectie a pietonilor

In ultimii ani, marii constructori auto muncesc de zor in dezvoltarea de noi si noi tehnologii de securitate adresate atat pasagerilor, cat si pietonilor. De aceea o multime de inovatii au vazut lumina zilei, cel putin in forma de prototip. Una dintre aceste noutati este sistemul de avertizare asupra unei coliziunii prin autofranare si de protejare a pietonilor de la Volvo , un titlu destul de alambicat pentru o tehnologie simpla si totusi eficienta.
Dupa cum sugereaza si numele, noul sistem isi propune sa protejeze pietonii dupa ce mai mult decat suficiente studii demonstreaza ca accidentele in care sunt implicatii pietonii sunt in crestere.
Pentru a va face o ideea asupra importantei dezvoltarii unei asemenea tehnologii, in capitalele europene au murit in accidente rutiere in 2007 1.560 de oameni, 43% din acestia fiind pietoni. Per total, in Europa 10-25% din toate aceste evenimente nefericite implica pietoni.
Conform National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), nu mai putin de 4.654 de pietoni au fost ucisi in SUA in anul 2007. Mai mult, un pieton moare la fiecare 113 minute si este ranit la fiecare 8 minute. Nu mai putin de 70.000 de pietoni au fost raniti in 2007 la nivel mondial.
In plus, studiile arata ca riscul ca un pieton sa fie ucis cu 50 km/h este mai mare cu 85% decat in situatia in care viteza ar fi 25 km/h.
Ca urmare, brandul suedez a conceput o tehnologie care sa evite coliziunile la viteze ce depasesc 25 km/h. Practic, Volvo doreste sa reduca cat mai mult viteza de impact si dispune de cifre preliminare care demonstreaza ca in urma implementarii acestui sistem forta rezultata in urma ciocnirii este redusa cu 75%.
Sistemul functioneaza pe baza  mai multor componente care urmaresc traficul de jur imprejur pentru a detecta riscurile unui impact, moment in care soferul este notificat. Mai intai de toate, vorbim despre un radar integrat in calandrul masinii, care functioneaza datorita unor senzori ce detecteaza distanta dintre automobil si obstacol si calculeaza gradul de iminenta al accidentului.
Apoi isi aduce aportul in cadrul acestui sistem si o camera video integrata in oglinda retrovizoare care utilizeaza detaliile capturate de radar si stabileste natura obiectelor identificate in fata masinii.
In cazul in care apare inevitabilul, conducatorul auto este initial informat printr-o avertizare sonora, acompaniata de o lumina intermitenta. In cazul in care soferul nu reactioneaza in urma acestor semnale iar pericolul este iminent are loc franarea automata, autovehicolul fiind astfel oprit.
Volvo sustine ca aceasta este una dintre primele tehnologii din lume care franeaza pe deplin pentru a proteja pietonii, insa inainte ca masina sa fie oprita, atat camera, cat si radarul atentioneaza ca un obiect este in fata masinii si ar putea fi lovit.
Similar cu City Safety, deja disponibil pe modelele Volvo, aceasta noua facilitate poate detecta si alte masini care sunt in fata si poate frana automat in cazul in care se estimeaza ca o coliziune este iminenta.
Acest sistem va fi oferit pe modelele Volvo incepand cu anul 2010, iar noi nu putem decat sa aplaudam aceste initiative.

how-volvo-s-pedestrian-protection

In ultimii ani, marii constructori auto muncesc de zor in dezvoltarea de noi si noi tehnologii de securitate adresate atat pasagerilor, cat si pietonilor. De aceea o multime de inovatii au vazut lumina zilei, cel putin in forma de prototip. Una dintre aceste noutati este sistemul de avertizare asupra unei coliziunii prin autofranare si de protejare a pietonilor de la Volvo , un titlu destul de alambicat pentru o tehnologie simpla si totusi eficienta.

Dupa cum sugereaza si numele, noul sistem isi propune sa protejeze pietonii dupa ce mai mult decat suficiente studii demonstreaza ca accidentele in care sunt implicatii pietonii sunt in crestere.

Pentru a va face o ideea asupra importantei dezvoltarii unei asemenea tehnologii, in capitalele europene au murit in accidente rutiere in 2007 1.560 de oameni, 43% din acestia fiind pietoni. Per total, in Europa 10-25% din toate aceste evenimente nefericite implica pietoni.

Conform National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), nu mai putin de 4.654 de pietoni au fost ucisi in SUA in anul 2007. Mai mult, un pieton moare la fiecare 113 minute si este ranit la fiecare 8 minute. Nu mai putin de 70.000 de pietoni au fost raniti in 2007 la nivel mondial.

In plus, studiile arata ca riscul ca un pieton sa fie ucis cu 50 km/h este mai mare cu 85% decat in situatia in care viteza ar fi 25 km/h.

Ca urmare, brandul suedez a conceput o tehnologie care sa evite coliziunile la viteze ce depasesc 25 km/h. Practic, Volvo doreste sa reduca cat mai mult viteza de impact si dispune de cifre preliminare care demonstreaza ca in urma implementarii acestui sistem forta rezultata in urma ciocnirii este redusa cu 75%.

Sistemul functioneaza pe baza  mai multor componente care urmaresc traficul de jur imprejur pentru a detecta riscurile unui impact, moment in care soferul este notificat. Mai intai de toate, vorbim despre un radar integrat in calandrul masinii, care functioneaza datorita unor senzori ce detecteaza distanta dintre automobil si obstacol si calculeaza gradul de iminenta al accidentului.

Apoi isi aduce aportul in cadrul acestui sistem si o camera video integrata in oglinda retrovizoare care utilizeaza detaliile capturate de radar si stabileste natura obiectelor identificate in fata masinii.

In cazul in care apare inevitabilul, conducatorul auto este initial informat printr-o avertizare sonora, acompaniata de o lumina intermitenta. In cazul in care soferul nu reactioneaza in urma acestor semnale iar pericolul este iminent are loc franarea automata, autovehicolul fiind astfel oprit.

Volvo sustine ca aceasta este una dintre primele tehnologii din lume care franeaza pe deplin pentru a proteja pietonii, insa inainte ca masina sa fie oprita, atat camera, cat si radarul atentioneaza ca un obiect este in fata masinii si ar putea fi lovit.

Similar cu City Safety, deja disponibil pe modelele Volvo, aceasta noua facilitate poate detecta si alte masini care sunt in fata si poate frana automat in cazul in care se estimeaza ca o coliziune este iminenta.

Acest sistem va fi oferit pe modelele Volvo incepand cu anul 2010, iar noi nu putem decat sa aplaudam aceste initiative.

(sursa:auto.ro)


» Citeste si:

Comenteaza

 

 

 

Puteti folosi aceste tag-uri HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*