Introduceti adresa de email:

Sustinut de FeedBurner


Vom avea masini care merg singure, cam peste 10 ani!

Proiectul SARTRE a demarat luna trecuta si are ca scop dezvoltarea de tehnologii care sa permita masinilor sa mearga singure, in anumite conditii.
Proiectul, finantat partial de Uniunea Europeana si dezvoltat de un grup de mari companii europene, printre care si Volvo, isi propune ca in urmatorii 3 ani sa dezvolte tehnologia necesara pentru ca masinile sa ruleze fara interventia soferului, dar in anumite conditii. Nu este vorba de solutii extreme, care sa permita masinilor sa-si conduca independent pasagerii oriunde, ci de un proiect mult mai realist – organizarea unor convoaie rutiere.
Partea buna este ca acest proiect nu necesita investitii mari in infrastructura, ci elaborarea unor tehnologii dedicate masinilor. Practic, vorbim de o masina condusa normal, de sofer, care preia conducerea unui grup de pana la 8 masini. In momentul in care convoiul iese pe un drum national sau pe autostrada, soferii masinilor (cu exceptia primului) “predau” controlul electronicii care va gestiona directia franele si acceleratia independent de sofer. Aceste masini vor rula constant, ghidate de un sistem electronic al primei masini, cea condusa de sofer. Ocupantii masinilor din spate, pot citi ziarul, pot bea o cafea, se pot uita la televizor, fara nici o grija din punct de vedere al condusului. In momentul in care o masina trebuie sa iasa din convoi, soferul preia controlul masinii, se retrage din convoi si conduce normal pana la destinatie.
Avantajele sistemului
Initiatorii proiectului spun ca avantajele tin de economie, poluare si siguranta si sunt importante. Maisniel care merg automat, constant, ghidate de prima masina din coloana, consuma mai putin carburant decat daca ar fi conduse individual, de sofer. Prin urmare, poluaza mai putin si ar trebui sa vedem valori impresionante la aceste capitole, pentru ca, pe langa constanta, masinile vor rula aproape una de cealalta, deci nu mai trebuie sa invinga aceeasi rezistenta a aerului. In plus, interconectarea dintre ele ar trebui sa scada mult riscul unei coliziuni.
Cercetarile in cadrul acestui proiect vor dura 3 ani, iar peste alti 7 ani ar trebui sa poata fi organizate asemenea “trenuri rutiere” pentru doritori.

Proiectul SARTRE a demarat luna trecuta si are ca scop dezvoltarea de tehnologii care sa permita masinilor sa mearga singure, in anumite conditii.

Proiectul, finantat partial de Uniunea Europeana si dezvoltat de un grup de mari companii europene, printre care si Volvo, isi propune ca in urmatorii 3 ani sa dezvolte tehnologia necesara pentru ca masinile sa ruleze fara interventia soferului, dar in anumite conditii. Nu este vorba de solutii extreme, care sa permita masinilor sa-si conduca independent pasagerii oriunde, ci de un proiect mult mai realist – organizarea unor convoaie rutiere.

Partea buna este ca acest proiect nu necesita investitii mari in infrastructura, ci elaborarea unor tehnologii dedicate masinilor. Practic, vorbim de o masina condusa normal, de sofer, care preia conducerea unui grup de pana la 8 masini. In momentul in care convoiul iese pe un drum national sau pe autostrada, soferii masinilor (cu exceptia primului) “predau” controlul electronicii care va gestiona directia franele si acceleratia independent de sofer. Aceste masini vor rula constant, ghidate de un sistem electronic al primei masini, cea condusa de sofer. Ocupantii masinilor din spate, pot citi ziarul, pot bea o cafea, se pot uita la televizor, fara nici o grija din punct de vedere al condusului. In momentul in care o masina trebuie sa iasa din convoi, soferul preia controlul masinii, se retrage din convoi si conduce normal pana la destinatie.

Avantajele sistemului

Initiatorii proiectului spun ca avantajele tin de economie, poluare si siguranta si sunt importante. Maisniel care merg automat, constant, ghidate de prima masina din coloana, consuma mai putin carburant decat daca ar fi conduse individual, de sofer. Prin urmare, poluaza mai putin si ar trebui sa vedem valori impresionante la aceste capitole, pentru ca, pe langa constanta, masinile vor rula aproape una de cealalta, deci nu mai trebuie sa invinga aceeasi rezistenta a aerului. In plus, interconectarea dintre ele ar trebui sa scada mult riscul unei coliziuni.

Cercetarile in cadrul acestui proiect vor dura 3 ani, iar peste alti 7 ani ar trebui sa poata fi organizate asemenea “trenuri rutiere” pentru doritori.

(sursa:sotto.ro)


» Citeste si:

Comenteaza

 

 

 

Puteti folosi aceste tag-uri HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*